Auteur Topic: Peter [kandidaat B]  (gelezen 20350 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Peter [kandidaat B]
« Gepost op: 24-09-2005, 21:41:23 »


Naam: Peter De Groef
Leeftijd: 47 jaar
Woonplaats: Vilvoorde
Geniet nooit met mate...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #1 Gepost op: 14-10-2005, 21:44:41 »
Zijn strategie was beter dan die van Isaak. Hij verloor expres. En dat zou wel eens een hele goeie keus kunnen zijn ::jaja::. Sympatieke gozer dat wel.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #2 Gepost op: 14-10-2005, 21:45:24 »
Zijn strategie was beter dan die van Isaak. Hij verloor expres. En dat zou wel eens een hele goeie keus kunnen zijn ::jaja::. Sympatieke gozer dat wel.
Mee eens, alleen moet hij niet teveel laten merken dat hij het strategisch speelt  ::ohno:: .. dat gaat opvallen denk ik

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #3 Gepost op: 14-10-2005, 21:53:19 »
Mee eens, alleen moet hij niet teveel laten merken dat hij het strategisch speelt  ::ohno:: .. dat gaat opvallen denk ik
Klopt, op zich heeft hij nu wel tegen de andere armen laten zien dat hij graag bij hen wil blijven, maar meer mensen hebben die tactiek volgens mij.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #4 Gepost op: 14-10-2005, 21:56:32 »
Zijn strategie was beter dan die van Isaak. Hij verloor expres. En dat zou wel eens een hele goeie keus kunnen zijn ::jaja::. Sympatieke gozer dat wel.

Ik weet niet of het slim is...
Hij wil wachten tot aan het eind om in het kasteel te komen en dan blijft de vraag "zal hij er wel komen?" Terwijl als je eenmaal op het kasteel zit, je positie alleen hoeft te verdedigen en je weet, dat zo lang je er vertoeft, kans maakt op het koningschap.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #5 Gepost op: 14-10-2005, 22:02:52 »
Terwijl als je eenmaal op het kasteel zit, je positie alleen hoeft te verdedigen en je weet, dat zo lang je er vertoeft, kans maakt op het koningschap.
Alleen maar? De kans is 33% om leider van de herendienst te worden wat dan weer kan leiden tot duel voor degradatie... en als de armen je niet mogen zijn ze mss extra gemotiveerd om de herendienst te laten mislukken ook al krijgen ze dan zelf ook geen beloning. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #6 Gepost op: 14-10-2005, 22:06:14 »
Alleen maar? De kans is 33% om leider van de herendienst te worden wat dan weer kan leiden tot duel voor degradatie... en als de armen je niet mogen zijn ze mss extra gemotiveerd om de herendienst te laten mislukken ook al krijgen ze dan zelf ook geen beloning. ;)

Uiteraard, maar bij de armen ben je overgeleverd aan de rest met het verkozen worden voor de proef om zo een edele te kunnen uitdagen. Als je dus niet geliefd bent in die groep, kan het wel eens zijn dat de beurten aan je voorbij gaan.

En heb je als edele ook niet meer kans om regent(es) te worden? Want hoe gaan ze dat nou bepalen? Lijkt me niet dat Dolf voor onbepaalde tijd regent blijft.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #7 Gepost op: 14-10-2005, 22:09:09 »
Uiteraard, maar bij de armen ben je overgeleverd aan de rest met het verkozen worden voor de proef om zo een edele te kunnen uitdagen. Als je dus niet geliefd bent in die groep, kan het wel eens zijn dat de beurten aan je voorbij gaan.
Dat is ook absoluut waar. En die kans is veel kleiner om uitgekozen te worden.

Citaat
En heb je als edele ook niet meer kans om regent(es) te worden? Want hoe gaan ze dat nou bepalen? Lijkt me niet dat Dolf voor onbepaalde tijd regent blijft.
Wat ik begreep uit een artikel ergens is dat de regent door de edelen wordt gekozen (of via een duel ofzo) in elke aflevering, maar weet het niet meer helemaal zeker.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #8 Gepost op: 14-10-2005, 22:11:51 »
Wat ik begreep uit een artikel ergens is dat de regent door de edelen wordt gekozen (of via een duel ofzo) in elke aflevering, maar weet het niet meer helemaal zeker.

Ik vraag het me wel een beetje af. Ik vermoed dat de nieuwe regent(es) uit de edelen wordt gekozen. Daarom denk ik dat het wel verstandig is om op het kasteel te vertoeven.
Is zeker beter voor je nachtrust  ;)  ;D
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #9 Gepost op: 14-10-2005, 22:15:23 »
Ik vraag het me wel een beetje af. Ik vermoed dat de nieuwe regent(es) uit de edelen wordt gekozen. Daarom denk ik dat het wel verstandig is om op het kasteel te vertoeven.
Volgens mij was dat wel zo, maar weet niet meer waar ik dat gelezen heb... Ik denk ergens bij Oberon in de media.

Citaat
Is zeker beter voor je nachtrust  ;)  ;D
Zonder twijfel. ;D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #10 Gepost op: 14-10-2005, 22:53:52 »
Ach ja, dat verhaal over dat opgeven geloofde ik niet helemaal... doe dan net als of je je best hebt gedaan en niet meteen al...
Wel een enge proef trouwens, ik had ook meteen opgegeven ;D

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #11 Gepost op: 14-10-2005, 22:58:35 »
Ik heb niet helemaal meegekregen waarom Peter het duel mocht aangaan.
Hoe kun je als Arme in een duel komen?
Wie bepaalt dat?

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #12 Gepost op: 14-10-2005, 23:00:54 »
Ik heb niet helemaal meegekregen waarom Peter het duel mocht aangaan.
Hoe kun je als Arme in een duel komen?
Wie bepaalt dat?

Omdat hij door Bob als Baljuw (leider) werd aangesteld bij de proef met dat everzwijn. Daarom mocht hij naar het kasteel om "de beloning op te halen".
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline gtn

  • Forumlid
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #13 Gepost op: 15-10-2005, 10:19:18 »
Iedereen speelt tactisch....! Dus ook de toekomstige 'regent(es)' van Oberon. Maar ik vind het wel prinselijk hoe hij weigert te eten met de edelen voor hij de beloning krijgt. Dit betuigt mijnsinziens dat hij goede capaciteiten bezit om regent te worden... maar het is natuurlijk vroeg in het spel. Van hem horen en zien we nog wel denk ik  8)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #14 Gepost op: 15-10-2005, 10:24:12 »
Iedereen speelt tactisch....! Dus ook de toekomstige 'regent(es)' van Oberon. Maar ik vind het wel prinselijk hoe hij weigert te eten met de edelen voor hij de beloning krijgt. Dit betuigt mijnsinziens dat hij goede capaciteiten bezit om regent te worden... maar het is natuurlijk vroeg in het spel. Van hem horen en zien we nog wel denk ik  8)

Ja siert hem.. ::jaja:: Tegelijkertijd scoort hij er veel puntjes mee bij de armen ook, terwijl de edelen feitelijk de opoffering doen ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #15 Gepost op: 15-10-2005, 10:58:41 »
Alleen maar? De kans is 33% om leider van de herendienst te worden wat dan weer kan leiden tot duel voor degradatie... en als de armen je niet mogen zijn ze mss extra gemotiveerd om de herendienst te laten mislukken ook al krijgen ze dan zelf ook geen beloning. ;)

Klopt, maar wat de edelen kunnen doen, is een heel zwak iemand de baljuw maken, dat ALS het op een duel zou uitkomen, die makkelijk te winnen is.

Daarnaast kun je ze natuurlijk ook een flinke straf geven als ze expres niks doen.
Ik weet niet of het wel zo tactisch is als peter zegt. De kans om in het kasteel te komen, van wat we nu hebben gezien is niet heel groot. Maar goed ik neem aan dat ze ervoor hebben gezorgd dat de kansen gelijk zijn.

Wel weet ik dat als je als edele (die vanaf het begin edele waren) opeens naar het armenhuis moete, dat dat wel even flink slikken moet zijn.

~Tycho

Offline Paige

  • Forumlid
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #16 Gepost op: 15-10-2005, 11:37:58 »
Ja siert hem.. ::jaja:: Tegelijkertijd scoort hij er veel puntjes mee bij de armen ook, terwijl de edelen feitelijk de opoffering doen ;)

Ik denk da het ni zijn bedoeling is om goed te staan bij de armen en de rijken, maar dat hij eerder wilt da de 'armen' goe met elkaar overweg kunnen en dat de sfeer tussen iedereen goed is. "Want waarom geeft hij anders Dolf het voordeel van de twijfel...?"   ::vergroot::


Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #17 Gepost op: 15-10-2005, 16:34:56 »
Klopt, maar wat de edelen kunnen doen, is een heel zwak iemand de baljuw maken, dat ALS het op een duel zou uitkomen, die makkelijk te winnen is.
Klopt, maar voor de leider van de herendienst schuilt hierin wel een risico, namelijk dat de herendienst niet slaagt en de leider van de herendienst dus het duel aan moet gaan... ook als is het met een zwak iemand. Bovendien weet je nooit wat voor proef je tegen gaat komen en is die fysiek zwakke daar juist wel heel goed in. Ik denk dat het spelconcept dit heel goed dekt, je kan niet zomaar expres verliezen zonder concequenties voor jezelf volgens mij.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2005, 17:54:19 »
Aan de eventuele tactische kwaliteiten van Peter ontbreekt er in ieder geval één. Nl. de zeer belangrijke tactisch/strategische kwaliteit van timing. Door het moment van afhaken kon hij niet bij iedereen de indruk wegnemen dat hier een andere reden voor zou kunnen zijn.  ;)

Aangezien ik niet de indruk had dat het mogelijk was om negen blokken in één keer boven water te halen, waren nog enkele onderdompelingen noodzakelijk geweest. Het uitzingen van een paar had al het wantrouwen kunnen wegnemen.....

Nu blijft voor elke minder goedgelovige geest een andere mogelijkheid wagenwijd openstaan. ;D
Aan zijn verbale kwaliteiten en zijn improvisatievermogen daarentegen doe ik niets af.  ::jaja:: ::ok::

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peter [kandidaat B]
« Reactie #19 Gepost op: 16-10-2005, 00:42:33 »
ik denk eigenlijk ook dat ie gewoon bang werd zo vastgegespt onder het water; volgens mij wist ie niet hoe snel hij weer boven water moest komen  ::rofl:: ::rofl::

of het dan sterk of juist zwak is, dat ie zich er zo lekker uitgekletst heeft...hmmm...weet niet  :-\\
maakt bij mij niet echt een sterke indruk eerlijk gezegd  ::)
Mol moet, mol doet je goed!