Auteur Topic: Geef je mening over Oberon...  (gelezen 91573 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #80 Gepost op: 14-10-2005, 23:07:07 »
Toch niet alleen voor de stem he  ::oink::

maar die Voice-over viel me idd wel op, niet echt spannend idd. Maar ik stoor me er niet aan hoor!
Niet alleen de stem, maar ook dat ik al ER en TI volg en vrijdag avond voor mij niet zo goed uitkomt (ik had het nu ook opgenomen, maar volgende keer vergeet ik dat geheid)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #81 Gepost op: 15-10-2005, 00:46:43 »
Vond het leuk :D Ik denk dat het spel aardig hard en redelijk tactisch gespeeld gaat worden ;)

Zeker leuk vond ik de nieuwe rol van raadsheer, die soort van boven het spel staat maar er tegelijk ook deel aan neemt. Ik vond die blik van Huub richting Dolf bij zijn eigenwijze antwoord wel boekdelen spreken  ;D (heb een donkerbruin vermoeden dat die hem nog wel eens duur kon komen te staan- overigens niet zo erg want ik heb al aardig wat irritatiemomenten jegens deze man in 1 uur opgebouwd  :-X )

Jammer dat de proef door tactisch spel zo snel werd opgegeven zo werd iig beweerd .. , leek me een spannende proef. Moest erg lachen om die verbijsterde blik van Isaak. Frappant vond ik dat men zich al zo heel snel in zijn/ haar rol gaat inleven, zich er zelfs naar gaat gedragen. Misschien zitten die democratische principes van onze huidige westerse maatschappij wel skindeep, en vinden we het stiekem wel leuk een rol vol privileges versus duidelijk minderbedeelden. Vraag me af of dit nog sterker gaat gelden naarmate het spel duurt, lijkt me op zich logisch, dan wordt het een soort selffulfilling prophecy, dus. Volgens mij het gros een interessante kandidatenselectie  ::jaja::

Wat ik me afvraag is of er ook kandidaten exit gaan of dat er gedurende het gehele spel 16 in blijven? (misschien hebben ze dit in het begin nog niet ingebouwd met het oog op mogelijke noodklokluiders?)

Las op de site van de tros iets over drie proeven per aflevering.. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, wat de voor- nadelen en consequenties ervan zijn. M.a.w. ben nieuwsgierig naar aflevering 2 waar we al wat beter de diverse karakters van de kandidaten in beeld gaan krijgen denk ik :)



« Laatst bewerkt op: 15-10-2005, 10:17:54 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline kruikie

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #82 Gepost op: 15-10-2005, 09:51:06 »
 ::ok:: Ik vind de eerste aflevering bepaald niet slecht. Iedereen moet waarschijnlijk nog in zijn of haar rol groeien. Sommige deelnemers nemen een afwachtende houding aan, maar ook zij zullen in de loop van het programma wel van zich laten horen.  ::ok::

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #83 Gepost op: 15-10-2005, 11:18:03 »
Vond het leuk :D Ik denk dat het spel aardig hard en redelijk tactisch gespeeld gaat worden ;)

Zeker leuk vond ik de nieuwe rol van raadsheer, die soort van boven het spel staat maar er tegelijk ook deel aan neemt. Ik vond die blik van Huub richting Dolf bij zijn eigenwijze antwoord wel boekdelen spreken  ;D (heb een donkerbruin vermoeden dat die hem nog wel eens duur kon komen te staan- overigens niet zo erg want ik heb al aardig wat irritatiemomenten jegens deze man in 1 uur opgebouwd  :-X )

Jammer dat de proef door tactisch spel zo snel werd opgegeven zo werd iig beweerd .. , leek me een spannende proef. Moest erg lachen om die verbijsterde blik van Isaak. Frappant vond ik dat men zich al zo heel snel in zijn/ haar rol gaat inleven, zich er zelfs naar gaat gedragen. Misschien zitten die democratische principes van onze huidige westerse maatschappij wel skindeep, en vinden we het stiekem wel leuk een rol vol privileges versus duidelijk minderbedeelden. Vraag me af of dit nog sterker gaat gelden naarmate het spel duurt, lijkt me op zich logisch, dan wordt het een soort selffulfilling prophecy, dus. Volgens mij het gros een interessante kandidatenselectie  ::jaja::

Wat ik me afvraag is of er ook kandidaten exit gaan of dat er gedurende het gehele spel 16 in blijven? (misschien hebben ze dit in het begin nog niet ingebouwd met het oog op mogelijke noodklokluiders?)

Las op de site van de tros iets over drie proeven per aflevering.. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, wat de voor- nadelen en consequenties ervan zijn. M.a.w. ben nieuwsgierig naar aflevering 2 waar we al wat beter de diverse karakters van de kandidaten in beeld gaan krijgen denk ik :)





De enige manier tot nu toe om echt weg te gaan is die noodbel.

Maar het lijkt me dat er ook wel afvallers moeten komen, anders is de kans voor een arme om naar het kasteel te gaan wel erg klein.

~Tycho

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #84 Gepost op: 15-10-2005, 14:04:35 »

Wat ik me afvraag is of er ook kandidaten exit gaan of dat er gedurende het gehele spel 16 in blijven? (misschien hebben ze dit in het begin nog niet ingebouwd met het oog op mogelijke noodklokluiders?)

Las op de site van de tros iets over drie proeven per aflevering.. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, wat de voor- nadelen en consequenties ervan zijn. M.a.w. ben nieuwsgierig naar aflevering 2 waar we al wat beter de diverse karakters van de kandidaten in beeld gaan krijgen denk ik :)


Ik heb ergens gelezen ik denk op de officiele site van Oberon, dat als we enkele afleveringen verder zijn er kandidaten na het duel "verbannen" worden uit Oberon en nooit meer mogen terugkomen...

edit crew: Quoteveld hersteld
« Laatst bewerkt op: 15-10-2005, 14:10:33 door mapel »

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #85 Gepost op: 15-10-2005, 16:42:21 »
Ik dacht idd ook ergens gelezen te hebben dat als de baljuw het duel verliest dat hij/zij dan naar huis zou moeten (behalve in de eerste aflevering), maar weet niet meer waar. :-[ Dit voorkomt overigens wel het "tactisch" opgeven zoals nu gebeurde. ;)

[edit] Dank Test, het was dit artikel, zie bij "Dag 3". Had het bijna goed onthouden. :P
Citaat
In de eerste afleveringen gaat de winnaar in het kasteel wonen en wordt de verliezer horige, maar later in de reeks gaat de winnaar naar het kasteel en moet de verliezer Oberon verlaten.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2005, 16:45:25 door Firefoot »
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #86 Gepost op: 15-10-2005, 16:49:14 »
pas vanaf aflevering 5 of 6 moeten de mensen oberon verlaten als ze een duel verloren hebben (of als ze gestraft worden)Denk ik?
Ik dacht idd ook ergens gelezen te hebben dat als de baljuw het duel verliest dat hij/zij dan naar huis zou moeten (behalve in de eerste aflevering), maar weet niet meer waar. :-[ Dit voorkomt overigens wel het "tactisch" opgeven zoals nu gebeurde. ;)

[edit] Dank Test, het was dit artikel, zie bij "Dag 3". Had het bijna goed onthouden. :P

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #87 Gepost op: 15-10-2005, 16:55:58 »
Trouwens de 1e aflevering is door 436.000 mensen bekeken,
dat lijkt mij best wel redelijk?Kunnen er alleen maar meer worden.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2005, 16:57:38 door Fredje Rookhol »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #88 Gepost op: 15-10-2005, 17:50:14 »
ik vond het een leuke eerste aflevering  ::ok::

de kleding, het eten, het armenhuis, alles, ik had wel het idee dat Huub Stapel er ook nog een beetje in moest groeien, maar komt vast goed  ;)

de proef vond ik heavy, zou ik zelf niet durven
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #89 Gepost op: 15-10-2005, 18:43:33 »
 ;D ik heb aflevering 1 nog niet gezien maar bne heel benieuwd. ::tandpastasmiley::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #90 Gepost op: 15-10-2005, 18:45:19 »
ik vond het een leuke eerste aflevering  ::ok::

de kleding, het eten, het armenhuis, alles, ik had wel het idee dat Huub Stapel er ook nog een beetje in moest groeien, maar komt vast goed  ;)

de proef vond ik heavy, zou ik zelf niet durven

Ik vond het ook een eerste fantastische aflevering.

De kleding was prachtig. Alleen daarvoor zou ik al edele (dame) willen zijn...
Huub Stapel vond ik anders al enorm goed als raadsman. Zijn blijk als Dolf als regent zo protesteerde en zo replikeerde... Fantastisch gewoon. Goed gevonden van de produktie om een acteur te nemen en geen presentator. Dit maakt de serie veel geloofwaardiger...

Offline mw

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mark
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #91 Gepost op: 15-10-2005, 19:57:56 »
 ???
als je koning van oberon wilt worden dan moet je het volk voor je weten te winnen en ik denk dat je daarom het beste in het armenhuis kunt beginnen. door de invoering van de wetten werden de rangen tussen de koning(in)/edelen/armen vast gesteld, maar nog niet door iedereen goed begrepen. de deelnemers zullen nu allemaal hun eigen tactiek uit moeten stippelen. het spelconcept is goed bedacht (jammer van die opgave aan het waterrad)! ik  blijf OBERON zeker volgen  ::ok:: 
MW

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #92 Gepost op: 15-10-2005, 21:18:36 »
Het was over het algemeen wel leuk. Het was goed bedacht en opgebouwd, alleen vond ik dat er ergens iets miste. Waarschijnlijk zijn we te veel verwend geraakt door WIDM en ER en moeten we ons even aanpassen. Door de vele kandidaten kan ik nog steeds niet echt een beeld van de meeste scheppen. (Soms zijn er wel 3 of 4 die zo erg op elkaar lijken.)

De aflevering was gisteren wel leuk. Je kon duidelijk zien hoe het spel in elkaar zit en hoe alles werkt. Ik vond die proefen zelf niet zo heel erg interessant om naar te kijken, maar dat wordt vast nog beter. Vooral die historische omgeving maakt het zeer leuk en interessant om naar te kijken.  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Of me dit de hele serie gaat boeien weet ik niet, maar ik ga zeker aflevering 3 weer kijken! (Aflevering 2 moet ik maar zien of ik hem ook van internet af kan zien)

Hopelijk zijn jullie tijdens het lezen niet in slaap gevallen  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline dumpy

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #93 Gepost op: 15-10-2005, 22:35:45 »
Oberon zag er fantastisch uit. De spelers moeten nog op hun plaats komen maar het zal een super programma worden. Daar ben ik van overtuigt. ::ok::

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #94 Gepost op: 16-10-2005, 04:21:19 »
Ik neem aan dat, om te wennen, de eerste proeven nog vrij eenvoudig zijn.

Als het inderdaad zo is dat vanaf deel 3 de verliezende duellist het spel moet verlaten, weet ik niet hoor.

Dan zou een fantastische leider en koning, dus uit het spel geknikkerd kunnen worden omdat hij niet als langste kan paalzitten of zo. Beetje lullig, en niet in de geest van het spel.

Het zou wel betekenen dat bij aflevering 13 er nog 6 mensen over kunnen zijn. 4 edelen en 2 armen?
Ik weet niet hoor.  ???

Offline Heine

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #95 Gepost op: 18-10-2005, 12:08:30 »
Grote onzin. Kleding klopte niet, kasteel klopte niet, inrichting klopte niet, eten klopte niet, wapens klopten niet. Niks van wat er gebeurde leek ook maar enigszins op wat er in de Middeleeuwen, laat staan 1350, zou kunnen voorvallen. Ik kijk niet meer.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #96 Gepost op: 18-10-2005, 12:10:52 »
Toch leuk dat er nog altijd mensen zijn die het begrip Reality tv wel erg letterlijk opvatten ;)

Natuurlijk jouw goed recht en keuze Heine maar denk je niet dat je verwachtingen misschien  erg hoog cq niet geheel reëel waren in deze context? ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Heine

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #97 Gepost op: 18-10-2005, 12:14:28 »
Wat weet jij nou van mijn verwachtingen af? Ik ga af op wat websites als die van Oberon of Een beloven. En dat maken ze niet waar.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #98 Gepost op: 18-10-2005, 12:18:13 »
Grote onzin. Kleding klopte niet, kasteel klopte niet, inrichting klopte niet, eten klopte niet, wapens klopten niet. Niks van wat er gebeurde leek ook maar enigszins op wat er in de Middeleeuwen, laat staan 1350, zou kunnen voorvallen. Ik kijk niet meer.

Dat lijkt me voldoende zeggen over je verwachtingen ;)

Maar als je niet meer kijkt dan hoef je je daar idd ook niet meer druk over te maken ::ok::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #99 Gepost op: 18-10-2005, 12:33:56 »
Het was van te voren al bekend dat het historisch gezien niet helemaal klopte. Ik denk ook dat je dat een beetje met een korreltje zout moet nemen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.