Auteur Topic: Geef je mening over Oberon...  (gelezen 90889 keer)

Offline Ballonrosso

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oberon t'rijk aan de armen!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #120 Gepost op: 21-10-2005, 22:21:32 »
Het is inderdaad wel weer eens lekker om naar een programma te kijken zonder reclame onderbrekingen, maar ik zou toch nog wat meer aktie willen zien.
ik vind het allemaal wat "gemaakt"overkomen.
en zoals die Huub stapel praat?
Het lijkt robocop wel. leest hij zijn tekst voor? het lijkt er wel op. ::oink:
ik vind het jammer dat de kandidaten een bepaalt soort rol moeten spelen, ik denk dat je zo niet helemaal een goed beeld krijgt van hoe de personen "normaal"zijn.
ff afwachten wat deel 3 brengt. ::zwaai::
Recht voor z'n raap

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #121 Gepost op: 22-10-2005, 09:42:39 »
Ik vind het leuk om naar te kijken...soms mss wat te gemaakt inderdaad maar het is een programma om even lekker voor onderuit te gaan zitten...
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #122 Gepost op: 22-10-2005, 11:27:36 »
Het is inderdaad wel weer eens lekker om naar een programma te kijken zonder reclame onderbrekingen, maar ik zou toch nog wat meer aktie willen zien.
ik vind het allemaal wat "gemaakt"overkomen.
en zoals die Huub stapel praat?
Het lijkt robocop wel. leest hij zijn tekst voor? het lijkt er wel op. ::oink:
ik vind het jammer dat de kandidaten een bepaalt soort rol moeten spelen, ik denk dat je zo niet helemaal een goed beeld krijgt van hoe de personen "normaal"zijn.
ff afwachten wat deel 3 brengt. ::zwaai::


Dat is wel zo, maar je kan een hoop dingen leiden uit de manier waarop iemand zijn of haar rol uitspeelt.
En we kijken deze serie natuurlijk niet omdat we die kandidaten in hun normale leven willen zien, ik vind het juist speciaal dat ze in een middeleeuws thema worden geplaatst.

Maar goed dat is slechts mijn mening.

~Tycho

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #123 Gepost op: 22-10-2005, 13:09:27 »
Ik vind het erg leuk om te zien hoe iedereen zich probeert in te leven in het spel. Hoe iedereen dat doet: je kunt het ermee eens zijn of niet, maar iedereen wil uiteindelijk het spel winnen.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #124 Gepost op: 22-10-2005, 14:26:44 »
Ik vond de 1e aflevering niet zo leuk, maar ik weet dat bij meerdere programma's die ik heb gezien ik de 1e aflevering niet zo leuk vond, maar bij de 2e aflevering en daarna wel. En dat was ook zo, want die aflevering van gisteren vond ik wel leuk :P

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #125 Gepost op: 22-10-2005, 14:56:16 »
Moeilijk omdat je niemand een straf gunt ( tenminste op dit punt in de serie, dat kan later misschien wel veranderen)
Straffen die leiden tot een fysieke of psychische kwelling van mensen zijn onder geen enkel beding een plezier om naar te kijken, wie het slachtoffer ook moge zijn.

Offline dumpy

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #126 Gepost op: 22-10-2005, 17:34:04 »
Ik vond de 1e aflevering niet zo leuk, maar ik weet dat bij meerdere programma's die ik heb gezien ik de 1e aflevering niet zo leuk vond, maar bij de 2e aflevering en daarna wel. En dat was ook zo, want die aflevering van gisteren vond ik wel leuk :P
::jaja::Ik sluit me aan. De eerste was wat saai maar de tweede is er gelukkig meer actie.

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #127 Gepost op: 23-10-2005, 21:43:14 »
Ik vind dat de arme veel te weinig op rooftocht gaan,als je nou
zo weinig te eten hebt ga je het toch proberen te stelen?dat deden
ze vroeger volgens mij ook al,er zit natuurlijk wel een risico aan vast
dat je gestraft gaat worden als je word gesnapt.Maarja wie niet waagt
die niet wint zeg ik maar.Ik vind het programma op zich ook wel redelijk
leuk om naar te kijken,zeker zonder al die reclames tussendoor is dat een
verademing.Ik had wel wat meer verwacht van de duels,ik had gehoopt dat ze dat
toch iets spectaculairder in beeld zouden brengen?Maar overall gezien ben ik toch zeer
positief gestemd en zo te zien ook een hele mooie omgeving.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #128 Gepost op: 23-10-2005, 22:56:32 »
Die geen-reclames is idd een verademing nog steeds... ik heb nog steeds de neiging wel om bij een cliffhanger op te staan om wat te drinken te gaan halen. :-X
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #129 Gepost op: 26-10-2005, 12:04:31 »
Die geen-reclames is idd een verademing nog steeds... ik heb nog steeds de neiging wel om bij een cliffhanger op te staan om wat te drinken te gaan halen. :-X

::rofl:: Pavloviaanse reactie ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #130 Gepost op: 6-11-2005, 21:00:12 »
Deze week voor de eerste keer Oberon gekeken. Dat viel reuze mee! Vanaf nu 2 kijkers extra!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #131 Gepost op: 6-11-2005, 21:40:03 »
Deze week voor de eerste keer Oberon gekeken. Dat viel reuze mee! Vanaf nu 2 kijkers extra!
;D
En wie is je favoriet Lukas ?

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #132 Gepost op: 7-11-2005, 13:06:24 »
Leuk om naar te kijken, soms een beetje traag en vooral onduidelijke spelregels. Niet helemaal duidelijk wat de regent(es) nou precies kan doen om zich populairder te maken en zo.

Waarom is Stella niet bestraft voor het vegen van het plein (afl 2)? Edelen mogen hun handen immers niet vuilmaken.
Waarom mag (alweer) ongestraft voedsel worden gestolen en hoeft de regent daar niet tegen op te treden?
Waarom mag je wel schriftelijk het woord tot de raadsheer richten? Zo wordt het wel simpel om die wet te omzeilen.
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #133 Gepost op: 7-11-2005, 13:31:53 »
Leuk om naar te kijken, soms een beetje traag en vooral onduidelijke spelregels. Niet helemaal duidelijk wat de regent(es) nou precies kan doen om zich populairder te maken en zo.

Waarom is Stella niet bestraft voor het vegen van het plein (afl 2)? Edelen mogen hun handen immers niet vuilmaken.

Ja dat vind ik ook, ik heb de indruk dat "Stella" erin moet blijven. Ze krijgt zo'n grote "rol"...

Waarom mag je wel schriftelijk het woord tot de raadsheer richten? Zo wordt het wel simpel om die wet te omzeilen.

Er stond in : Niemand spreekt ongevraagd tot de raadsheer
Het gaat dus wel degelijk over spreken.. Dus een brief schrijven moet kunnen... Vroeger werd er geloof ik veel per brief gemeld en waren er zelfs koeriers die de brieven aan de bestemmeling bracht...

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #134 Gepost op: 7-11-2005, 14:35:23 »
En wie is je favoriet Lukas ?

Weet haar naam niet meer, maar ze was een edele, wilde hogerop en het was niet die wicked witch :P
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #135 Gepost op: 7-11-2005, 14:46:22 »
Candida! Die was het. Mijn favo dus...
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #136 Gepost op: 7-11-2005, 14:47:32 »
Candida! Die was het. Mijn favo dus...
::rofl:: ....

Candida doet het goed al zie ik Bob ook wel verder komen...

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #137 Gepost op: 7-11-2005, 14:53:21 »
::rofl:: ....
Candida doet het goed al zie ik Bob ook wel verder komen...

Ja, dat is wel mogelijk... Ik vind ze allebei wel goed, Bob en Candida delen bij mij de eerste plaats!
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #138 Gepost op: 7-11-2005, 17:59:38 »
Ja, dat is wel mogelijk... Ik vind ze allebei wel goed, Bob en Candida delen bij mij de eerste plaats!

Hoewel je als edele je meer kunt profileren naar de "tribune" toe, ons de kijker. Ik verwacht bv. ook nog wel wat van Peter, Iris,Olivier en ook Andreas, om er maar enkele te noemen. Je kan maar over iemand oordelen van zodra ze en in het armenhuis en in het kasteel hebben gezeten.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #139 Gepost op: 7-11-2005, 18:11:12 »
Er stond in : Niemand spreekt ongevraagd tot de raadsheer
Het gaat dus wel degelijk over spreken.. Dus een brief schrijven moet kunnen... Vroeger werd er geloof ik veel per brief gemeld en waren er zelfs koeriers die de brieven aan de bestemmeling bracht...

Deze wet is natuurlijk vooral bedacht omdat Huub Stapel anders zelf antwoorden op de vragen moet verzinnen, wat zijn taak helemaal niet is en wat hij waarschijnlijk ook niet zou kunnen; hij zou dan keer op keer met zijn mond vol tanden komen te staan  ;D. Een brief is echter geen enkel probleem; dan kunnen de makers achter de schermen rustig overleggen wat de reactie moet zijn, waarop Huub een tekst krijgt voorgelegd en uit zijn hoofd kan leren.  8)
Ik denk dus dat deze regel weinig met historische achtergronden te maken heeft  ;), hoewel het natuurlijk wel een grappige bijkomstigheid is dat de regent(e) zijn/haar vragen of opmerkingen nu met een veer op papier moet zetten.  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.