Auteur Topic: Geef je mening over Oberon...  (gelezen 91571 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #40 Gepost op: 13-10-2005, 12:32:54 »
Nou ben ik wel benieuwd waarom je dat dan tegen zou vallen Test?
Ik vond De Farm ook erg leuk om te kijken, dus ik zou het ook niet erg vinden als Oberon hetzelfde principe was ;-)

De Farm was gewoon niet zo mijn ding. Het format sprak me niet zo aan. Dat is moeilijk uit te leggen waaraan dat precies ligt. Ik ben toen men met al die ruzies begon afgehaakt en pas later weer weer gaan kijken. Kon het toen iets beter waarderen. Maar ik vind het bv erg slecht dat ze steeds weer die duelproeven hergebruikten. Dat komt gewoon goedkoop over.
Geniet nooit met mate...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #41 Gepost op: 13-10-2005, 15:04:16 »
De Farm was gewoon niet zo mijn ding. Het format sprak me niet zo aan. Dat is moeilijk uit te leggen waaraan dat precies ligt. Ik ben toen men met al die ruzies begon afgehaakt en pas later weer weer gaan kijken. Kon het toen iets beter waarderen. Maar ik vind het bv erg slecht dat ze steeds weer die duelproeven hergebruikten. Dat komt gewoon goedkoop over.

Geef ik toe, dat is wat minder leuk ja...
Maar het concept vond ik op zich wel heel leuk; dat ze zich op zo'n boerderijtje moesten zien te redden. De kandidaten vond ik ook wel leuk (op een paar uitzonderingen na  :P) en ik heb dan ook met plezier de reeks gevolgd  ::tandpastasmiley::
Maar smaken verschelen gelukkig. Zo boeit Terra Incognita mij niet zo enorm.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #42 Gepost op: 13-10-2005, 15:21:45 »
Zo boeit Terra Incognita mij niet zo enorm.


Mij ook zo niet. Teveel kopie van Expeditie Robinson.... Ik vind Robinson leuker !!!!
Maar ik verwacht wel veel van Oberon....

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #43 Gepost op: 13-10-2005, 16:19:51 »
Ben er benieuwd naar. Het idee om het naar ME maatstaven te doen spreekt me wel aan in ieder geval.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #44 Gepost op: 13-10-2005, 17:00:42 »
Het is met realitytv toch altijd afwachten wat de produktie van zo'n programma maakt.
Ik vond het format van de Farm heel leuk. Maar net als eerder gezegd, het hergebruik van de proeven, de constante ruzies maakten het programma minder interessant. Een beetje Big Brother op lokatie.
Bij Terra is het weer iets anders. Ik vind het idee heel erg leuk, ook een mysterie is wel iets wat me aantrekt, maar ik mis een beetje vaart in het programma. Toch hoop ik dat er een nieuwe serie van volgt, want misschien zijn dit kinderziektes.
En ja.. Oberon lijkt me ook heel interessant. Maar ook daar geldt dat het de kijker wel moet blijven prikkelen. Als we hier ook alleen maar ruzies en dezelfde proeven voorgeschoteld krijgen, dan is voor mij ook daar de lol snel vanaf.
er was eens......

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #45 Gepost op: 13-10-2005, 17:20:41 »

En ja.. Oberon lijkt me ook heel interessant. Maar ook daar geldt dat het de kijker wel moet blijven prikkelen. Als we hier ook alleen maar ruzies en dezelfde proeven voorgeschoteld krijgen, dan is voor mij ook daar de lol snel vanaf.

Ik verwacht niet zo snel ruzie in Oberon... In het armehuis zullen ze allen moeten samenwerken of er word te weinig werk verzet. Het is ook nieuw en ik denk wel dat ze ons, de kijkers, ook een beetje geschiedkundige achtergrond willen geven. Misschien op het einde van Oberon als het er om gaat spannen dan zal er misschien meer ruzie zijn... Ik ben echt benieuwd. Maar het lijkt me wel wat ingewikkeld in het begin, als ik de site lees hoe het concept is opgevat met die herendiensten, dagtaken,baljuws,regent enz... Maar dat zal ons vrijdag wel duidelijker worden.

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #46 Gepost op: 13-10-2005, 18:48:05 »
Klinkt zeer interessant...

Ik ben zelf geen middeleeuwen freak maar ik ben wel een fantasy freak en ik doe mee aan evenementen waarin een aantal mensen terug gaan in de tijd met die tijdse kleding en wapens en dan elkaar een weekend te lijf gaan en toneel te spelen, erg leuk!

Ik ben heel benieuwd :)

~Tycho

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #47 Gepost op: 13-10-2005, 19:45:20 »
Klinkt zeer interessant...

Ik ben zelf geen middeleeuwen freak maar ik ben wel een fantasy freak en ik doe mee aan evenementen waarin een aantal mensen terug gaan in de tijd met die tijdse kleding en wapens en dan elkaar een weekend te lijf gaan en toneel te spelen, erg leuk!

Ik ben heel benieuwd :)

~Tycho

Doe jij mee aan dat zogenaamde LARP-en?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #48 Gepost op: 13-10-2005, 19:56:51 »
Doe jij mee aan dat zogenaamde LARP-en?
Zo klinkt het wel ja.

ps. Live Action Role Playing voor de leken. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #49 Gepost op: 13-10-2005, 22:39:25 »
Larpers zijn tof.  :)
Who’s got the sweetest disposition?

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #50 Gepost op: 13-10-2005, 22:55:13 »
De site van Oberon (via tros.nl) is trouwens wel hartstikke leuk! Ga er zeker even wekelijks kijken.
JJF

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #51 Gepost op: 13-10-2005, 23:01:12 »
Zo klinkt het wel ja.

ps. Live Action Role Playing voor de leken. ;)

 ;)
Toevallig hoorde ik vorige week de term op een maillijst waar ik lid van ben. De man van degene die het mailtje schreef doet er namelijk ook aan  ;D
Vandaar dat ik heel deskundig de term wist  ::rofl::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #52 Gepost op: 13-10-2005, 23:09:34 »
::joehoe:: Volgens mij ging dit topic over wat je vindt van Oberon. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #53 Gepost op: 14-10-2005, 11:13:54 »
::joehoe:: Volgens mij ging dit topic over wat je vindt van Oberon. ;)

Klopt, maar Oberon lijkt op een paar wegen op LARP, en voor degene die dat vroegen: Ja ik ben een fanatieke Larper ;), Doet het nu bijna 4 jaar lang.

~Tycho

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #54 Gepost op: 14-10-2005, 15:10:37 »
Eigenlijk hoop ik niet dat het op de Farm lijkt. Iets helemaal nieuw lijkt me veel leuker  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #55 Gepost op: 14-10-2005, 16:46:21 »
Dit is ook een heel nieuw Format daar kan je zeker van zijn.
Eigenlijk hoop ik niet dat het op de Farm lijkt. Iets helemaal nieuw lijkt me veel leuker  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #56 Gepost op: 14-10-2005, 17:36:03 »
Ik zag vanmorgen op tv in goedemorgen nl een intervieuw met Huub Stapel over Oberon :)


Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #57 Gepost op: 14-10-2005, 18:10:28 »
Ik zag gisteren de promo op TV en ik ga er voor zitten!
Behalve de Mol en Peking express volg ik geen andere spelprogramma's (overdaad schaadt),
maar deze gaan we er eens goed voor zitten.
Mijn zoon van 7 is helemaal weg van dit soort opdrachten-programma's dus hij mag weer 13 weken laat naar bed.
Hopenlijk is het programma ook leerzaam, dat zou ik geweldig vinden.

Ik zal hier wel weer lekker veel posten !!!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #58 Gepost op: 14-10-2005, 18:18:51 »
Ik zag gisteren de promo op TV en ik ga er voor zitten!
Behalve de Mol en Peking express volg ik geen andere spelprogramma's (overdaad schaadt),
maar deze gaan we er eens goed voor zitten.
Mijn zoon van 7 is helemaal weg van dit soort opdrachten-programma's dus hij mag weer 13 weken laat naar bed.
Hopenlijk is het programma ook leerzaam, dat zou ik geweldig vinden.

Ik zal hier wel weer lekker veel posten !!!


Ik kijk dan weer niet naar de Mol,maar wel naar Peking Express en Expeditie Robinson. En vanavond kijk ik ook natuurlijk !

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #59 Gepost op: 14-10-2005, 19:17:30 »
Ik kijk dan weer niet naar de Mol,maar wel naar Peking Express en Expeditie Robinson. En vanavond kijk ik ook natuurlijk !

Ik kan vanavond helaas niet kijken maar denk dat het wel een erg leuk programma gaat worden.   ;D