Poll

Nog 3 afleveringen te gaan : wie moet er koning of Koningin worden van Oberon..

Dolf
7 (25.9%)
Imelda
0 (0%)
Stella
2 (7.4%)
Olivier
4 (14.8%)
Silke
3 (11.1%)
Iris
3 (11.1%)
Andreas
8 (29.6%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Koning van Oberon  (gelezen 24002 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koning van Oberon
« Reactie #20 Gepost op: 23-12-2005, 23:48:18 »
Misschien dat de Zwarte Ridder goed nieuws brengt?  8)
;D Wie weet. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Koning van Oberon
« Reactie #21 Gepost op: 24-12-2005, 00:44:12 »
Het is dat mijn zoon van 8 jaar dit programma zo graag wil zien, anders keek ik allang niet meer.
Al vanaf het begin is het duidelijk dat "koning worden" wordt bepaald door puur geluk of je een duel krijgt dat je een beetje kunt, (paardrijden, vlammetje kijken  ??? ) dan dat er wijsheid of leiderschap aan te pas komt.

Triest dieptepunt is dus vanavond vertoont, toen de 3 edelen hun reeds decadente en egoistische reputatie eens goed overtroffen met het pleziergevecht in het kasteel, en hun "edele" houding tegenover de werkende armen.

Is één van hen "koningwaardig"?

Nee. Maar aan de andere kant, er is ook geen volk meer over om over te regeren. Het is een leeg koninkrijk geworden. Meer gun je ze ook niet. Steun onder "het volk" zullen ze nooit winnen of kunnen behouden.

Het is een gemiste kans dat zoveel kandidaten "dood" verklaard zijn. Aardiger was het geweest als kandidaten "verbanning" opgelegd hadden gekregen, waardoor ze zich zouden kunnen hergroeperen en een aanval hadden kunnen uitvoeren.

Een gemiste kans is ook dat de opdrachten allen zo kort en simpel zijn. Alleen de armenopstand was een strijd waar het voor een groot deel op organisatie-vermogen en planning neer kwam. Dergelijke opdrachten hadden er meer moeten zijn, hoewel dan met een positieve uitkomst voor hen die daarin goed presteerden.
(het is toch raar dat Bob moet vertrekken, terwijl hij in zijn eentje de belangrijkste en beste verdedigingswal had gebouwd?)
Zelfs het voetballen maakte meer indruk op mij dan welk duel dan ook.

Zebardijn is een zot met zotte spelletjes, en heer en meester over andere zotten.










Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Koning van Oberon
« Reactie #22 Gepost op: 24-12-2005, 00:48:15 »
Oja, nog als toevoeging:
Ik had graag Koning Bob en Koningin Candida gezien.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koning van Oberon
« Reactie #23 Gepost op: 24-12-2005, 11:42:40 »
Het liefst had ik Candida op de troon gezien  ::jaja:: Want wat nu over is is niet echt koningwaardig. Maar als het iemand moet zijn, dan maar Silke.

En ik denk dat de zwarte ridder Eric is  ::jaja::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline hemelbeest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koning van Oberon
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2006, 23:19:41 »
Mij maakt het niet zoveel uit wie koning zou worden, maar toch wel graag Andreas. Want ik denk da hij een goede koning zou zijn. De finale was echt wel spannend ! !  Ik had echt niet gedacht dat Silke die toren om ging duwen. Maar het spel moest ooit wel eindigen... ::tandpastasmiley::
LEVE DE KONING VAN OBERON (wie het ook is)

-XxX- aan iedereen !
CiaO  ::zwaai::
hemelbeest  ::bravo::
HeMeLbEeSt