Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 12926 keer)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 10
« Gepost op: 16-12-2005, 19:10:42 »
Tweedracht

Nu Candida naar huis is en Silke in het kasteel zit, hebben de vier samenzweerders hun slag thuis gehaald. Lang kan dit bondgenootschap echter niet duren: er moet immers een herendienstedele aangeduid worden en daarna volgt er een duel. De edele die duelleert loopt een groot risico. Wie van de vier vrienden is bereid tot dit offer? Zoals te verwachten was, valt het bondgenootschap van vier uit elkaar. Er is echter één edele die van beide walletjes wil eten…
De armen laten het niet aan hun hart komen. Zij voelen zich sterk. Vorige week hebben ze van regent Andreas immers de belofte kunnen losweken dat hij zijn wapenschildje nooit tegen hen zal inzetten. De armen begrijpen dat zij kunnen bepalen wie duelleert. Van die macht willen ze gretig gebruik maken.

Zullen ze in hun opzet slagen?

Zaterdagavond “Oberon”, om 22u40 bij de TROS op Ned2.
Het verhaal en meer op www.tros.nl/oberon.
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10
« Reactie #1 Gepost op: 16-12-2005, 22:55:49 »
Ik vond al dat de 'arme' dames er zo goed uit zagen bij de interviews. Toen ik Stella's shampoo fabriek zag, snapte ik waarom.

Ik zou het erg lullig vinden als Andreas zijn schildje tòch tegen een arme inzet. Frappant om te zien hoe iemand als favoriet bij de armen naar het kasteel gaat, maar eenmaal daar aangekomen het wantrouwen toeneemt.
The British are not impressed.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #2 Gepost op: 16-12-2005, 23:18:56 »
Ik zou het erg lullig vinden als Andreas zijn schildje tòch tegen een arme inzet. Frappant om te zien hoe iemand als favoriet bij de armen naar het kasteel gaat, maar eenmaal daar aangekomen het wantrouwen toeneemt.
Ja, en dat is niet voor het eerst... Stella was eerst ook favoriet bij de armen, maar dat nam al snel af. Wel leuk dat Iris toch een beetje berouw kreeg t.o.v. Silke. :)

Maar errug jammer dat Erik afgevallen is... :\'( Vond hem wel een leuke kandidaat ook. ::ok::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #3 Gepost op: 16-12-2005, 23:25:21 »
Ik moest Erik helemaal niet.. Ik ben zo blij dat hij weg is.. MEt zijn bruut geweld en zijn haat van in het begin tov Olivier...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10
« Reactie #4 Gepost op: 16-12-2005, 23:27:57 »
Ik vond Erik juist ook een erg leuke kandi. Vind het ook jammer dat hij weg is, maar zoals hij zelf zei, hij heeft het goed gespeeld.
The British are not impressed.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2005, 23:28:04 »
Ach, hij had zo ook z'n eigenaardigheden, maar ik weet niet, mocht hem wel. Iig niet bang om z'n mening te geven en zeker niet bang om er volledig voor te gaan voor een opdracht. Het verbaasde me daarom enigszins dat hij niet van Olivier had gewonnen, zoals ook daar al gezegd, Olivier die nog nooit wat had gewonnen. Nee, geef mij maar Erik boven Olivier. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 10
« Reactie #6 Gepost op: 16-12-2005, 23:46:07 »
oh, mogen we posten?!  ::)

Ik vond Erik de laatste paar afleveringen steeds leuker (sympathieker). Jammer dat hij weg is, maar ik gunde Olivier ook wel een overwinning... iedereen vond maar dat hij er nooit voor gevochten had, dat het hem in de schoot was geworpen... hij heeft nu wel het tegendeel bewezen.

Zware proef trouwens  :o

En Imelda... beetje tegen de Regent gaan lopen bleren ongevraagd vanaf de binnenplaats... dat moet wel gestraft worden bijna de volgende keer.

Het lijkt me echt zoooo gaaf om aan dit spel mee te doen, als er ooit een vervolg komt geef ik me op. Vooral nu het einde nadert, die band van de armen, en de verkleedpartijen en proeven en diensten  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #7 Gepost op: 16-12-2005, 23:54:51 »
oh, mogen we posten?!  ::)
 maar ik gunde Olivier ook wel een overwinning... iedereen vond maar dat hij er nooit voor gevochten had, dat het hem in de schoot was geworpen... hij heeft nu wel het tegendeel bewezen.

Ja Olivier heeft bewezen dat hij best sterk kan zijn, dat hij geen mietje is, dat hij niet alleen maar zuipt en wilde feestjes organiseert..... Olivier heeft zijn plaats in het kasteel hard verdiend....


Zware proef trouwens  :o

Heel zware proef en zeker voor de handen en de armen....
En dat tegen Erik voor wie de proef toch een makkie had moeten zijn...




En Imelda... beetje tegen de Regent gaan lopen bleren ongevraagd vanaf de binnenplaats... dat moet wel gestraft worden bijna de volgende keer.

Vind ik ook, ze moeit zich al al de afleveringen van Oberon.. Ik ben haar moeizucht meer dan beu.....

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #8 Gepost op: 16-12-2005, 23:59:27 »
Zei de (Belgische) voice-over niet dat dit het ena laatste duel zou worden? Er zitten nog 3 armen in het spel, dat betekent dat er dus nog 3 afvallers zouden moeten komen voor de finale... Ben benieuwd.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10
« Reactie #9 Gepost op: 17-12-2005, 00:03:16 »
Ja, ik denk volgende week nog 1 duel, dan blijven er 2 armen over. Dan denk ik dat in afl. 12 er 2 afvallen, je ziet steeds in de filmpjes die twee raderen met aan elk rad 2 mensen. Ik denk dat dat dan in afl 12 is. Dan vallen de 2 laatste armen af. Afl. 13 is dan de finale.
The British are not impressed.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 10
« Reactie #10 Gepost op: 17-12-2005, 00:04:12 »
Dan vallen de 2 laatste armen af.

of edelen  ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10
« Reactie #11 Gepost op: 17-12-2005, 00:06:22 »
Ja, maar technisch gezien óók de armen. Als er edelen afvallen, betekent dat automatisch armen minder. ;)
The British are not impressed.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #12 Gepost op: 17-12-2005, 00:18:10 »
Leuke aflevering, vooral vanwege het strategie-gedoe. :D Het was vooral leuk om te zien hoe sommigen door de mand vielen als zijnde 'eerlijk en oprecht en niet aan dat soort spelletjes mee te willen doen'. De enige smet was het vertrek van Erik, hij was toch één van de meest uitgesproken kandidaten. Nu maar hopen dat Stella nog regent (klemtoon op eerste e ;D) wordt.
Nog even niks.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10
« Reactie #13 Gepost op: 17-12-2005, 00:21:01 »
Sterker nog, Stella als koningin :D
The British are not impressed.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #14 Gepost op: 17-12-2005, 00:25:50 »
Zit Stella weer in het kasteel? :D
Naja wie zitten in het kasteel en wie niet? ::)
🜃

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10
« Reactie #15 Gepost op: 17-12-2005, 00:30:43 »
Nee, Stella, Imelda & Dolf zijn nog steeds arm en in het kasteel zitten regent Andreas, Iris, Olivier en Silke.
The British are not impressed.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #16 Gepost op: 17-12-2005, 10:27:22 »
Aha oké. Dus alles is hetzelfde gebleven en Erik is er gelukkig uit! :D
🜃

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #17 Gepost op: 17-12-2005, 12:01:59 »
Inderdaad daar ben ik blij om....

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10
« Reactie #18 Gepost op: 17-12-2005, 12:13:25 »
Eigenlijk, zo na een nachtje erover slapen, was het een best wel slappe aflevering. Er was het, inmiddels gebruikelijke, strategische gekonkel over het al of niet slagen van de herendienst. Er was een regentenstrijd waarvan je de uitslag al kon voorspellen, dit was wederom typisch iets voor Andreas. En er was het duel, wat op zich wel spannend was, maar de overwinning van Olivier was al snel duidelijk, toen hij als eerste zijn handboeien los begon te snijden. Dus zo heel spannend was het ook weer niet.
The British are not impressed.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #19 Gepost op: 17-12-2005, 12:41:31 »
Ik vind het erg jammer dat Erik is afgevallen, ik kreeg de laatste werken erg veel sympathie voor 'm. Lekker fanatiek, echt met het spel bezig, erg jammer dat hij weg moest.