Auteur Topic: Oberon Pool 2005  (gelezen 123679 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #100 Gepost op: 6-11-2005, 20:19:57 »
Zou je misschien ook niet de vraag 'Wie luidt de noodklok?" toe kunnen voegen? Ook al weten we niet zeker of iemand dat doet, je zou natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid 'niemand' kunnen kiezen.
Voor afgelopen aflevering hadden we deze vraag ook, maar wellicht is het inderdaad een idee om deze als vaste vraag op te nemen ja. Maar niet meer voor de komende aflevering iig.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #101 Gepost op: 6-11-2005, 20:29:07 »
Oké!  ::ok:: Ik begrijp dat het voor deze aflevering niet meer te veranderen is! Ik had toevallig nog zo'n voorgevoel dat iemand de komende aflevering nog wel de noodklok zou gaan luiden; vooral omdat Huub Stapel voorspelde dat het onrustig zal worden...  :D
Het lastige is trouwens wel dat, wanneer je deze vraag als vaste vraag opneemt, je eigenlijk méér punten zou moeten krijgen als je goed voorspeld hebt dat er een bepaald persoon uit gaat, dan wanneer je goed voorspelt dat er 'niemand' uit gaat...  :-\\ Bijvoorbeeld 20 punten als jij voorspeld had dat Candida ( ???) op zou geven en dit ook gebeurd is, maar slechts 5 punten als je voorspeld hebt dat er niemand op zou geven en dit blijkt te kloppen.
 :-\\ Beetje ingewikkeld allemaal, maar hiermee zou je kunnen aan moedigen dat mensen wat 'gewaagder' voorspellen, anders voorspelt bijna iedereen constant dat er niemand uit gaat... Misschien dat je met dit hersenspinsel iets kunt...  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #102 Gepost op: 6-11-2005, 20:36:26 »
Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn, bijvoorbeeld 2 puntjes als "Niemand" goed is en het aantal punten zoals normaal voor een ander antwoord. Ik zal er eens over denken. :) Bedankt voor de suggestie iig.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #103 Gepost op: 11-11-2005, 21:41:53 »
In de nieuwe tussenstand is te zien dat Nightwish nog steeds de leidende positie inneemt en regentes is voor in ieder geval nog de volgende ambstermijn. ::ok:: Op deze zelfde pagina kan je tevens zien welke antwoorden punten hebben opgeleverd en hoeveel ook.

Wil je ook kans maken om de huidige regentes van de troon te stoten, stem dan mee in de pool. Zorg dat je dat voor volgende week vrijdag 20:00 hebt gedaan. Als je afgelopen aflevering(en) ook al had gestemd kan je op deze pagina bekijken wat je had gestemd.

Vanaf deze week is de vraag over het luiden van de noodklok weer terug, omdat dit regelmatig gebeurt. Voor deze vraag zijn hetzelfde aantal punten te behalen als de overeenkomstige vragen. De pool bestaat nu dus uit 10 vragen.

Moge de beste winnen. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #104 Gepost op: 11-11-2005, 22:40:43 »
Ik vraag me af of er wel een herendienst komt volgende keer. De poorten zijn dicht. Ik heb dus het idee dat er veel koppen gaan vallen onder de armen en dat de edelen ondeling iets moeten uitvechten. Dus ik weet niet of de pool volgende keer erg gaat kloppen  ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #105 Gepost op: 11-11-2005, 23:17:05 »
Volgens mij moeten de edelen het kasteel hermetisch zien af te sluiten en moeten de armen het kasteel binnen zien te komen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #106 Gepost op: 11-11-2005, 23:28:29 »
We zullen zien hoe het loopt... :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #107 Gepost op: 12-11-2005, 10:02:54 »
Ik ben deze keer erg ver omhoog gestegen!!! Wow, eindelijk een keer wat meer punten. Sta nu op de 23ste plaats. Nog niet ver bovenaan, maar ja, je weet maar nooit...
JJF

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #108 Gepost op: 12-11-2005, 11:06:16 »
Die ene hap van dat brouwsel had moeten worden uitgespuugd, en dat had mij 16 extra punten opgeleverd, maar nog geen nummer-1 positie. Sta toch nog heel hoog ::trots::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #109 Gepost op: 12-11-2005, 13:14:12 »
Ik sta op #20!!  ::tandpastasmiley::
Eindelijk eens een pool waar ik goed in ben!! ::trots::
And I Like It!! ::bravo::
🜃

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #110 Gepost op: 12-11-2005, 14:37:53 »
5e  ::tandpastasmiley:: Allemaal dankzij Candida die regent werd. Daardoor waren de andere antwoorden wel gemakkelijk te raden.
Nog even niks.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #111 Gepost op: 18-11-2005, 22:58:34 »
In de nieuwe tussenstand is te zien dat Nightwish nog steeds de leidende positie inneemt en regentes is voor in ieder geval nog de volgende ambstermijn. ::ok:: Op deze zelfde pagina kan je tevens zien welke antwoorden punten hebben opgeleverd en hoeveel ook.

Deze speciale aflevering vereist wat extra uitleg bij de verdiende punten. Candida bleef regentes (16 punten). Er was niemand baljuw en ook geen leider van de herendienst (16 punten voor het antwoord "niemand"). Omdat er 4 armen en 4 edelen moesten duelleren zijn de 16 te verdienen punten per vraag in vieren gedeeld en heeft elke kandidaat die aan het duel meedeeld 4 punten gekregen als antwoord in de pool (bij de bijbehorende vraag). Ook werd de noodklok niet geluidt en kon je met "niemand" daar 16 punten verdienen.

Wil je ook kans maken om de huidige regentes van de troon te stoten, stem dan mee in de pool. Zorg dat je dat voor volgende week vrijdag 20:00 hebt gedaan. Als je afgelopen aflevering(en) ook al had gestemd kan je op deze pagina bekijken wat je had gestemd.

Moge de beste winnen. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #112 Gepost op: 18-11-2005, 22:59:57 »
Maar ik heb met de noodklok toch het juiste antwoord gegeven?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #113 Gepost op: 18-11-2005, 23:02:59 »
Maar ik heb met de noodklok toch het juiste antwoord gegeven?


noodklok was gesloopt, niemand kan meer bellen :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #114 Gepost op: 18-11-2005, 23:03:07 »
gedeelde 11e  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #115 Gepost op: 18-11-2005, 23:04:20 »
Niets tegen in te brengen.........alleen dat die pas in de loop van de aanval op het kasteel werd gesloopt....... ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #116 Gepost op: 18-11-2005, 23:07:24 »
Niets tegen in te brengen.........alleen dat die pas in de loop van de aanval op het kasteel werd gesloopt....... ::rofl::

Bij mij is niemand goedgerekend hoor ::jaja::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #117 Gepost op: 18-11-2005, 23:10:14 »
4 plaatsen gezakt!  :(
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #118 Gepost op: 18-11-2005, 23:22:47 »
Jammer, Faabjuh, maar het gaat om de lol he. Bij mij is nu alles in orde.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oberon Pool 2005
« Reactie #119 Gepost op: 18-11-2005, 23:24:54 »
Gedeeld 6e, nog niet eens zo slecht ;D Maar t hangt uiteindelijk van de bonusvragen af. Ik heb zo'n vermoeden dat mijn verliezend finalist weer eens de winnaar kan gaan worden :-\\ Maar ik speel alles of niets.