Euh pardon..
Drie uur in de zinderende hitte in een kleine kooi, zonder drinken - in elke positie die je zit zit je tegen het heetgeworden metaal van de kooi aan..
Hoe veel harder had je die straf precies gewild zonder bepaalde grenzen te overschrijden... ik vond dit aardig pittig al eerlijk gezegd
Hoe zwaar de straf werkelijk was weet natuurlijk alleen Andreas; als hij toevallig op deze site kijkt kan hij ons misschien vertellen hoe zwaar het was
?
Redenen waarom ik denk dat de straf niet zo superzwaar was, zijn dat het volgens mij wel meeviel met 'de zinderende hitte' (Polen?), de kandidaten dragen namelijk ook vrij warme kleren. Ook had Andreas nog redelijk wat bewegingsruimte om te gaan staan en zitten, als je bijvoorbeeld wel eens 12 uur in een vliegtuig hebt gezeten heb je nog minder bewegingsruimte
Toegegeven: je hebt dan wel een stoel. Als je dit vergelijkt met de fysiek toch best zware opdracht die de andere armen moesten uitvoeren, weet ik eerlijk gezegd niet wat per saldo zwaarder was.
Aan het nieuwe voorstukje te zien zullen er trouwens nog een hoop zware proeven en straffen komen!
Het spel bestaat volgens jou dus uiteindelijk vooral uit het uitdelen van straffen en het kijken ernaar.
Het spel bestaat volgens mij uiteindelijk uit het zoeken van een geschikte opvolger voor de overleden koning van Oberon
. In de tussentijd moet er echter ook een hoop gebeuren; de armen moeten hard aan het werk. Als ze dit weigeren, dan moeten ze daarvoor uiteindelijk gestraft worden, het zijn immers de middeleeuwen.
Het gaat er niet om of ik al dan niet fantasierijk ben en om hoe je mensen het beste kan motiveren (we zijn er al lang achter dat dat niet de middeleeuwse methode was!
). Waar het wel om gaat is dat er (iig volgens de makers van Oberon) in de middeleeuwen onmiddelijk hard gestraft werd bij overtreding van de wetten. En als Zebardijn (lees: de makers van Oberon) deze straffen niet verplicht, dan worden ze niet uitgevoerd en gaat dit middeleeuwse principe verloren.
Nogmaals: Ik ben niet sadistch, maar in een spel waarbij je de middeleeuwen als uitgangspunt neemt, horen die harde straffen erbij.
We raken trouwens wel wat off-topic. [/sub]
Het feit dat de Andreas vergeten is gewoon dom minder , zowel tactisch als menselijk gezien.
Hier ben ik het wel helemaal mee eens
! En ik vind ook dat Andreas zich in deze twee afleveringen als een sympathiek en hardwerkend persoon heeft laten zien.