Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 10704 keer)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 6
« Gepost op: 17-11-2005, 20:31:09 »
Opstand der Armen

De noodtoestand in Oberon is afgekondigd. De pest heeft de grenzen van het koninkrijk bereikt en al enkele slachtoffers gemaakt. Om de zwarte dood buiten het kasteel te houden worden alle poorten hermetisch afgesloten, ook het poortje naar het armenhuis. Daar zijn ze volledig aan hun lot overgelaten, ook aan het noodzakelijke water uit de waterput kunnen ze niet meer.

De raadsheer vindt het een ongezonde situatie. Maar kan hij er iets aan veranderen? Hij heeft het kasteel immers pestdicht laten afsluiten. Krijgt raadsheer Zebardijn wroeging? En wat doen de armen? Ondergaan zij hun lot of kunnen ze er zelf iets aan veranderen? Weldra zal de zwarte dood ook aan hun deur staan en minstens vier genodigden meenemen...

De bedienden in het kasteel zien de situatie alleszins niet rooskleurig in en vluchten weg. Enkel de voerman blijft voor een speciale opdracht van raadsheer Zebardijn. Een opdracht bij nacht...
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (speculatie!!)
« Reactie #1 Gepost op: 17-11-2005, 22:54:21 »
Mijn speculatie voor de aflevering van morgen....

Je zag in het vooruitstukje van vorige week Zebardijn in de geheime gang en later de 4 Edelen in het armenhuis en ze waren de armen kwijt.
Wat als de armen via de geheime gang zijn "binnengedrongen" en wachtten tot de Edelen het kasteel uit zijn om vervolgens de poorten te sluiten?

Volgens Zebardijn vallen er 4 slachtoffers aan de pest.
Wat nou, als dat net de 4 Edelen zijn? Die hebben natuurlijk ook geen anti-pest drankje op.

Wat denken jullie?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #2 Gepost op: 18-11-2005, 03:23:46 »
Ik denk inderdaad dat de armen in het kasteel geraken, maar ik denk niet dat de edelen slachtoffer zullen worden. Stella heeft op http://strocirkel.web-log.nl/ verteld dat de edelen ook het anti-pest drankje hebben genuttigd, wij hebben het alleen niet gezien.
Citaat
Bij terugkomst is blijkt de herendienst geslaagd en Bob hoeft niet te duelleren... Ik ga er van uit dat ik het ga doen. Prima.
En daar is het file-eten weer. Dit keer met baljuw Imelda. Wij drinken ook allemaal een lepel van het goedje, dat eigenlijk best zoet smaakt, maar niet bepaald voor vakere herhaling vatbaar is
Dronken worden is de enige optie om deze bedoening draagelijk te maken...
The British are not impressed.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #3 Gepost op: 18-11-2005, 09:44:19 »
Ik denk inderdaad dat de armen in het kasteel geraken, maar ik denk niet dat de edelen slachtoffer zullen worden. Stella heeft op http://strocirkel.web-log.nl/ verteld dat de edelen ook het anti-pest drankje hebben genuttigd, wij hebben het alleen niet gezien.

Aaah okee. Daar heb ik dan overheen gelezen...
Maar ben sowieso héél erg benieuwd naar de uitzending van vanavond!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #4 Gepost op: 18-11-2005, 15:35:58 »
Ik zag in een teaser dat de standaard van de noodklok werd omgehakt :o en dat Zebardyn de armen toestemming gaf het kasteel te bestormen. Er werd een boom omgehakt en die wordt als stormram gebruikt.

Er valt genoeg te beleven dus vanavond... ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 6
« Reactie #5 Gepost op: 18-11-2005, 15:39:34 »
Ik zag in een teaser dat de standaard van de noodklok werd omgehakt :o en dat Zebardyn de armen toestemming gaf het kasteel te bestormen. Er werd een boom omgehakt en die wordt als stormram gebruikt.

Er valt genoeg te beleven dus vanavond... ;D

De Franse Poolse revolutie komt vroeg dit jaar ;D ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #6 Gepost op: 18-11-2005, 17:27:56 »
Ik zag in een teaser dat de standaard van de noodklok werd omgehakt :o en dat Zebardyn de armen toestemming gaf het kasteel te bestormen. Er werd een boom omgehakt en die wordt als stormram gebruikt.

Er valt genoeg te beleven dus vanavond... ;D

LOL, geen noodklok meer? Ook geen afvallers meer dus  ;D
Maar ik had al het idee dat de armen het kasteel gingen bestormen. Ook omdat de Edelen de vorige keer de opdracht kregen om de muren te versterken.

Maar idd; genoeg te beleven. Is het al 20.30 uur?  ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 6
« Reactie #7 Gepost op: 18-11-2005, 21:40:49 »
Zo, ik zag hem nog niet dus maar ff eentje geopend... ;)

Geweldige aflevering als je het mij vraagt. :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #8 Gepost op: 18-11-2005, 21:46:43 »
Ik vond m ook erg leuk!! ::ok::
Ben blij dat Polly en Stella nog in het kasteel zitten en Cor lijkt me wel koel! ::ok::
🜃

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 6
« Reactie #9 Gepost op: 18-11-2005, 21:55:28 »
Leuke aflevering wel - beetje overtrokken soms ;)

Je ziet wel duidelijk hoe de verdeeldheid groeit inmiddels.

Vind de voiceover van Nederland veel irritanter dan de Belgische persoonlijk  'ze is bezig met een vuil spelletje' etc  ::niet-ok:: De belgische had het gewoon over een psychologisch spelletje.

Ga voortaan denk ik echt op de Belg kijken, sws al vanwege het tijdstip.

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #10 Gepost op: 18-11-2005, 22:02:54 »
Vind de voiceover van Nederland veel irritanter dan de Belgische persoonlijk  'ze is bezig met een vuil spelletje' etc  ::niet-ok:: De belgische had het gewoon over een psychologisch spelletje.

Ga voortaan denk ik echt op de Belg kijken, sws al vanwege het tijdstip.
Als het op Nederland idd later gaat komen zeker ja... Maar vandaag nog gewoon op Nederland gekeken en ook niet echt iets gehoord na Oberon dat het volgende week later gaat komen. ???
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 6
« Reactie #11 Gepost op: 18-11-2005, 22:05:20 »
Als het op Nederland idd later gaat komen zeker ja... Maar vandaag nog gewoon op Nederland gekeken en ook niet echt iets gehoord na Oberon dat het volgende week later gaat komen. ???

Nee maar de tros heeft het wel bevestigd nav vraag van Lise geloof ik, en het staat ook in de programma aankondiging dus helaas.. lijkt het er wel op.. ::ohno::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #12 Gepost op: 18-11-2005, 22:21:38 »
Jaa, ik heb weer genoten vanavond! Heerlijk, het is lekker loos gegaan daar. Dat kaarsvlammetje... je zou bijna denken dat het heksenwerk is ;) Go Polly & Stella! :D
Was de hele tijd ook lekker spannend, al bijna net zo spannend als Menno gisteravond bij BB.

[edit] Oh ja, erg vet ook dat de noodklok omver gehakt is. Vrijwillig vertrekken kan nu niet meer zomaar. En klaarblijkelijk komen er ook geen nieuwe Oberonners meer bij. [/edit]
« Laatst bewerkt op: 18-11-2005, 22:26:52 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #13 Gepost op: 18-11-2005, 22:27:19 »
Wat een spannende aflevering zeg! Jammer van Bob, vond hem wel cool. En die gezichten van de Edelen wanneer de armen met hun pantser aan kwamen lopen, hilarisch zeg! Die opmerkingen, echt te grappig gewoon.

(Hadden ze trouwens niet beter water op die vuurkolf kunnen gooien, waren ze meteen klaar geweest  >:D )

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 6
« Reactie #14 Gepost op: 19-11-2005, 00:11:26 »
volgens mij gaatter echt niemand kijken anar die uitzending op het late tijdstip
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #15 Gepost op: 19-11-2005, 06:55:43 »
Damn ik heb em gemist :O ik moet em echt zien!!!

Kan iemand mij helpen met een linkje? Uitzendinggemist doet het weer is niet, daar heb ik de hoop al bij opgegeven...

Hulp wordt zeer gewaardeerd!!!

~Tycho

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #16 Gepost op: 19-11-2005, 08:44:33 »
hier werkt uitzendinggemist.nl wel misschien bij jou nu ook suc6
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #17 Gepost op: 19-11-2005, 08:56:26 »
hier werkt uitzendinggemist.nl wel misschien bij jou nu ook suc6

Heeft nooit gewerkt bij mij... ontzettend vervelend...

~Tycho

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #18 Gepost op: 19-11-2005, 11:36:46 »
(Hadden ze trouwens niet beter water op die vuurkolf kunnen gooien, waren ze meteen klaar geweest  >:D )

Dat snapte ik ook niet. Zorg er gewoon voor dat het hout kletsnat is, of gooi er een natte doek of zo op? Dan gaat het vuur toch ook niet aan? Ik vond dat de rijken het daar niet slim gespeeld hebben. Wat Stella deed door alle spullen van de armen op de weg te gooien vond ik wel erg slim. ::ok::
Nog even niks.

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #19 Gepost op: 19-11-2005, 12:11:55 »
Dat snapte ik ook niet. Zorg er gewoon voor dat het hout kletsnat is, of gooi er een natte doek of zo op? Dan gaat het vuur toch ook niet aan? Ik vond dat de rijken het daar niet slim gespeeld hebben. Wat Stella deed door alle spullen van de armen op de weg te gooien vond ik wel erg slim. ::ok::
Jaaa ik vond dat van Stella erg koel!! Echt vet grappig, ik mag haar wel!! ::bravo:: Polly vind ik ook leuk!  ::tandpastasmiley::
🜃