Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 14232 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Aflevering 5
« Gepost op: 10-11-2005, 16:09:41 »
Angst voor de zwarte dood

Zowel Isaak als Hedwig hebben vorige week de noodklok geluid. Ook zij worden vervangen in de strijd om de halsketting. Maar zullen de nieuwkomers zich wel kunnen aanpassen? Worden zij aanvaard in het armenhuis? Een hele uitdaging, want Dolf, eerst in het kasteel en drie dagen later in het armenhuis, is er nog steeds kop van jut. In de ogen van velen kan hij nog steeds niets goeds doen.

En hoe zit het met Stella? Zal zij voor de derde keer een gooi doen naar het regentschap? Vorige week heeft zij voor heel wat opgetrokken wenkbrauwen gezorgd met haar –niet zo mooie- poging om terug bij de armen op een goed blaadje te staan. Zal zij opnieuw list en bedrog gebruiken? Of is het Candida, de voorvechtster van de armen, die het haalt? Of Bob, edele van het eerste uur en nog steeds geen regent... Blijft hij niet te veel op de achtergrond?

De armen zijn er helemaal niet gerust in. Zij hopen dat ze mee kunnen bepalen wie de nieuwe regent wordt. Ook de naderende pest boezemt hen angst in. Wat zal dat voor hen betekenen? Zullen zij zich kunnen verdedigen tegen de zwarte dood? Bestaat daar wel een verdedigingsmiddel tegen?
Geniet nooit met mate...

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2005, 16:33:07 »
Dus dat betekent dat er nog 2 anderen zich gaan voegen bij het gezelschap van OBERON....

Offline deja-vu

  • Forumlid
  • knorknor
Re: Aflevering 5
« Reactie #2 Gepost op: 10-11-2005, 16:38:51 »
ik denk het ook ja

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2005, 17:22:55 »
Om eerlijk te zijn vind ik het geen leuke wending in het spel dat er steeds nieuwe kandidaten in het spel komen als er mensen opgeven.
Je moet steeds mensen leren kennen en ik vraag me af tot hoever ze dit door willen trekken. Aan de ene kant hebben de nieuwkomers een vreselijke achterstand omdat ze de overige kandidaten niet goed kennen, maar aan de andere kant is het voor hun wel positief dat ze later in het spel komen omdat ze nog geen honger hebben moeten lijden in het armenhuis en dus fit tussen de rest komen.

Ik had liever gezien steeds minder mensen over te houden. (ook makkelijker voor de pool :P)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #4 Gepost op: 11-11-2005, 11:39:37 »
Om eerlijk te zijn vind ik het geen leuke wending in het spel dat er steeds nieuwe kandidaten in het spel komen als er mensen opgeven....
Ik had liever gezien steeds minder mensen over te houden. (ook makkelijker voor de pool :P)

 ::jaja:: helemaal mee eens!
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline nightwish

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Halt mich!
Re: Aflevering 5
« Reactie #5 Gepost op: 11-11-2005, 17:12:14 »
(ook makkelijker voor de pool :P)

Dat zeker ja, het gokken wordt er niet makkelijker op met telkens nieuwe namen ::)

De zwarte dood... brrr, dat beloofd weer wat.
Ben erg benieuwd naar de aflevering van vanavond  ;D
...unbeschreiblich weiblich...

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #6 Gepost op: 11-11-2005, 21:46:23 »
Weer 3 nieuwe kandidaten... :o Het heeft idd zo z'n voors en z'n tegens voor de nieuwkomers.

Wel een heftige proef ook op het eind zeg, 2 uur op je knieën. ::oink::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #7 Gepost op: 11-11-2005, 21:49:58 »
Jammer dat Peter toch op heeft gegeven, maar wat hij beschreef was wel heftig hoor... Maar ik hoop dat Andreas flink doorzet en het ver gaat schoppen. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline nightwish

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Halt mich!
Re: Aflevering 5
« Reactie #8 Gepost op: 11-11-2005, 21:52:01 »
Wel een heftige proef ook op het eind zeg, 2 uur op je knieën. ::oink::

Inderdaad, diep respect voor Imelda  ::ok::

Geweldige aflevering weer, helaas Stella nog steeds in het kasteel  >:(
Volgende week oorlog, woow!
...unbeschreiblich weiblich...

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 5
« Reactie #9 Gepost op: 11-11-2005, 21:58:10 »
Wel een heftige proef ook op het eind zeg, 2 uur op je knieën. ::oink::

Vind ik wel een beetje (nogal) martelen. Petje af voor de dames, had ik geen 2 uur volgehouden zo op mn knieen  ::ok::

Jammer dat Peter toch op heeft gegeven, maar wat hij beschreef was wel heftig hoor... Maar ik hoop dat Andreas flink doorzet en het ver gaat schoppen. :)

Andreas blijft voorlopig nog mijn favoriet, die moet echt het kasteel in! Zoals ie daar ook zat met die traantjes  ::hug::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #10 Gepost op: 11-11-2005, 22:07:12 »
Ja, volgende week een heftige aflevering... een leeg armenhuis, oorlog... Kan eik al niet meer wachten. :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #11 Gepost op: 11-11-2005, 22:07:47 »
Vind ik wel een beetje (nogal) martelen. Petje af voor de dames, had ik geen 2 uur volgehouden zo op mn knieen  ::ok::
Nou, idd... 2 uur gewoon rondjes lopen had ik wrs al niet eens overleeft... :-X
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 5
« Reactie #12 Gepost op: 11-11-2005, 22:09:00 »
Nou, idd... 2 uur gewoon rondjes lopen had ik wrs al niet eens overleeft... :-X

whahaha, hoe ga jij die golfbaan over dan  ???  in zo'n karretje  ??? ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #13 Gepost op: 11-11-2005, 22:10:34 »
Wauw, dit zag er echt goed uit. Het programma lijkt echt helemaal af, die kleine details maken het echt leuk om naar te kijken.
Diep respect voor de dames dat ze het hebben volgehouden. Stella was mooi bezig met psychologische oorlogsvoering. :D Gelukkig dat Imelda niet hoefde op te geven.

De oorlog van komende week ziet er stoer uit, kan niet wachten.  ;D
Nog even niks.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #14 Gepost op: 11-11-2005, 22:12:22 »
whahaha, hoe ga jij die golfbaan over dan  ???  in zo'n karretje  ??? ;)
::rofl:: Nee hoor, gewoon lopend met de tas op m'n rug... maar zo'n rondje is iets meer dan een paar meter in diameter. :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 5
« Reactie #15 Gepost op: 11-11-2005, 22:45:44 »
Ik blijf Oberon wel leuk vinden, maar zoals al eerder is opgemerkt dat ze steeds nieuw mensen erbij zetten vindt ik minder. En die proeven, vindt ik ook veel en veel te zwaar. Niet alleen voor degene die het moeten doen, maar ook voor degene die moeten kijken. Je zag aan de gezichten dat sommige het echt niet leuk vonden.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5
« Reactie #16 Gepost op: 11-11-2005, 22:56:00 »
Oberon is zwaarder dan het zo op het eerste gezicht leek. Denk dat ze hebben willen voorkomen dat er te snel te weinig deelnemers zouden zijn. Dat is mijn persoonlijke inschatting, hoor.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #17 Gepost op: 12-11-2005, 12:36:00 »
De proeven waren inderdaad middeleeuws zwaar..pffff...ik zou het echt niet volgehouden hebben en neem dan ook mijn petje af voor allebei de dames...knap hoor om het zo lang vol te kunnen houden!!

Ik kijk heel erg uit naar de aflevering van volgende week...want ik denk dat "onze" raadsheer helemaal gelijk heeft wanneer hij zegt dat het spel nu echt gaat beginnen...zal je zien dat de week tergens langzaam voorbij gaat ;)


Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #18 Gepost op: 12-11-2005, 12:46:02 »

Ik kijk heel erg uit naar de aflevering van volgende week...want ik denk dat "onze" raadsheer helemaal gelijk heeft wanneer hij zegt dat het spel nu echt gaat beginnen
Ik denk dat er vanaf volgende week kandidaten uitgaan..
Op de manier hoe de raadsheer sprak dat leek mij voldoende..
Van wie zich binnen de muren van het kasteel bevindt is veilig.. Dus...... De arme zullen het erg zwaar krijgen.  :-\\

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #19 Gepost op: 12-11-2005, 13:04:20 »
Toch even wat zeggen of dat duel om "leven en dood". op zich is het een leuk concept, maar ik vind het jammer dat dit pas bepaald wordt nadát de proef is gespeeld. Ik denk dat het veel leuker was geweest als dit vóór de proef bekend werd gemaakt. Ik krijg nu het idee dat die beslissing wordt genomen op basis van wie er wint. En dat is toch wel jammer.
Geniet nooit met mate...