Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 23729 keer)

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Aflevering 3
« Reactie #40 Gepost op: 29-10-2005, 12:01:12 »
Je moet ten eerste eens leren niet alles te geloven wat er gezegd wordt!!!! en ik weet niet wat jij met spoiler bedoelt?maar als ik het echt letterlijk zou opnemen ben jij de echtewant je heb niets anders als negatief commentaar,probeer het eens wat positiever in te zien ?er is niemand dood gegaan hoor. En dan nog wat wie is nu je favoriet nu Jeroen eruit is?ben benieuwd Fred zeker niet ik denk ook dat hij een beetje te eerlijk is voor jou (valt ook niet mee om eerlijkheid aan te horen)kritiek geven is zo makkelijk maar aanhoren ja dat valt niet mee voor een hoop mensen,maar dat is alleen mijn mening hoor.Als iemand zich gekwests voelt door deze uitspraak dan wil ik direct bij deze mijn excuses aanbieden(maar ik blijf wel bij mijn standpunt)
Alweer een spoiler ?
je wordt bedankt.




Offline suusvdburgt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #41 Gepost op: 29-10-2005, 12:22:28 »
hihi, volgens mij ben jij de 'echte' Fred ?
Neem het allemaal niet zo serieus op! Op dit forum geeft iedereen gewoon haar/zijn mening. Jij gaat er allemaal veel te persoonlijk op in. Maar omdat je dingen in verkapte woorden verklapt en als ex-deelnemer hier vaak zit af te geven op andere kandidaten, maak je het er gewoon naar dat mensen zich er echt aan gaan storen.

en wie ik nu als favoriet moet nemen nu jeroen eruit is, weet ik nog niet. Ik baal er wel van  :\'(  Ik denk dat ik voor Andreas of Imelda ga  ::ok::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #42 Gepost op: 29-10-2005, 12:26:44 »
hihi, volgens mij ben jij de 'echte' Fred ?
Neem het allemaal niet zo serieus op! Op dit forum geeft iedereen gewoon haar/zijn mening. Jij gaat er allemaal veel te persoonlijk op in. Maar omdat je dingen in verkapte woorden verklapt en als ex-deelnemer hier vaak zit af te geven op andere kandidaten, maak je het er gewoon naar dat mensen zich er echt aan gaan storen.

en wie ik nu als favoriet moet nemen nu jeroen eruit is, weet ik nog niet. Ik baal er wel van  :\'(  Ik denk dat ik voor Andreas of Imelda ga  ::ok::

of Peter ?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #43 Gepost op: 29-10-2005, 13:03:16 »
Zo jammer dat enige echt middeleeuwer en tevens goed regent de noodklok heeft moeten luiden. Hij zal zijn middenvoetsbeentje hebben gebroken of zo. Maar ondanks dat dat goed zeer doet, met een 21e eeuws steunspalkverband had ie het wel kunnen redden. Ik begreep dus ook niet helemaal waarom hij om die voet weg ging. Ik hoop dat we daar ooit nog eens opheldering over krijgen.

Dat 'goed regent' is natuurlijk speculatie pur sang  ::tandpastasmiley::
Maar verder ben ik het met je eens Marijke- ik begreep het ook niet waarom er zo met die voet van Jeroen werd omgesprongen. Vind het een beetje vreemd dat hij daar geen behoorlijke verzorging voor zou kunnen krijgen, dat de regels van het spel zo zouden zijn dat hij derhalve genoodzaakt was het spel te verlaten. Kan natuurlijk zijn dat er iets gebroken was, een gipsje kunnen ze toch wel verhullen onder al die gewaden  ::tandpastasmiley:: Dus miss was het een 'houdt de eer aan zichzelf' kwestie omdat hij ook wel inzag dat ze hem niet eeuwig konden schonen voor een duel bijv en hij dat dan ook maximaal mee wilde spelen en niet op een gebroken voet verder zeilen. Maar vreemd blijft het wel in zekere zin, ja.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Aflevering 3
« Reactie #44 Gepost op: 29-10-2005, 14:32:19 »
Noem 1 kandidaat die ik heb af lopen katten?
hihi, volgens mij ben jij de 'echte' Fred ?
Neem het allemaal niet zo serieus op! Op dit forum geeft iedereen gewoon haar/zijn mening. Jij gaat er allemaal veel te persoonlijk op in. Maar omdat je dingen in verkapte woorden verklapt en als ex-deelnemer hier vaak zit af te geven op andere kandidaten, maak je het er gewoon naar dat mensen zich er echt aan gaan storen.

en wie ik nu als favoriet moet nemen nu jeroen eruit is, weet ik nog niet. Ik baal er wel van  :\'(  Ik denk dat ik voor Andreas of Imelda ga  ::ok::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #45 Gepost op: 29-10-2005, 16:01:50 »
Je zag polly en stella huilend in elkaars armen. Dat lijkt me zeer stug als Isaak gaat.
Maar dat kan nu juist montage zijn. Dat beeld kan ook zijn dat Polly of Stella teug moet naar de armen en dat het gewoon wat dramatischer bij die noodklok is gemonteerd.
The British are not impressed.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #46 Gepost op: 29-10-2005, 19:31:23 »
Ik wel want ik heb niks met geloof
Ik ook niet, maar dat betekent niet dat ik anderen die dat wel doen niet kan respecteren. Zoals je het nu over doet komen lijkt het daar wel op.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Aflevering 3
« Reactie #47 Gepost op: 29-10-2005, 20:21:42 »
Ik wil niet moeilijk doen hoor maar waarom moeten wij (de niet gelovigen)altijd de gelovigen respecteren laten ze het dan ook eens andersom doen?heb ik nooit wat van gemerkt trouwens ook niet in het normale leven.Maar dat is alleen mijn mening hoor,het werkt namelijk van 2 kanten naar mijn mening.
Ik ook niet, maar dat betekent niet dat ik anderen die dat wel doen niet kan respecteren. Zoals je het nu over doet komen lijkt het daar wel op.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #48 Gepost op: 29-10-2005, 20:23:44 »
Ik vind het maar een beetje vreemd dat heksengedoe. (Niet alles geloven wat er bij mijn Avatar staat.) Volgens mij zijn bij sommige de stoppen al heel snel doorgeslagen  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #49 Gepost op: 29-10-2005, 20:35:36 »
Ik wil niet moeilijk doen hoor maar waarom moeten wij (de niet gelovigen)altijd de gelovigen respecteren laten ze het dan ook eens andersom doen? ... Maar dat is alleen mijn mening hoor,het werkt namelijk van 2 kanten naar mijn mening.
Daar ben ik het helemaal met je mee eens.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline freubel

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #50 Gepost op: 29-10-2005, 21:35:36 »
Wat doet iedereen er toch moeilijk over.
Het Christelijke St. Jans feest komt toch voort uit het midzomervieren. En volgens mij waren het allerlei heidenen die verschillende rituelen hadden om elke tijd van het jaar te danken en te vereren. Had je tenminste nog een feestje in dinkere tijden.
Zo zijn meerdere christelijke feesten weer in de plaats gekomen van heidense feesten omdat die heidenen anders niet wilden bekeren. (beetje kort door de bocht maar ongeveer wel zo) Dus eigenlijk past zo'n ritueel, of het nou hekserig is of niet, wel in die tijd.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #51 Gepost op: 30-10-2005, 02:33:00 »
Tuurlijk wordt jij als niet-gelovige wel gerespecteerd. Als je zondagochtend nog lekker ligt te slapen en niet in de kerk zit, wordt je daar niet op aangekeken.
The British are not impressed.

Offline en-Joy

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #52 Gepost op: 30-10-2005, 18:15:09 »
In zekere zin word je daar wel op aangekeken want die kerkklokken denderen je je bed uit

Hoe dan ook
aflevering 3

Ik vind het leuk om naar te kijken en ik kan me voorstellen dat het ritueel rond de midzomernacht bepaalde mensen in het verkeerde keelgat schieten zeker omdat ze niet weten wat de achterliggende boodschap is en je er bij betrokken bent omdat het zich voor je ogen afspeelt
Ik vind het wel een mooie gedachte om de natuur te eren. Deden meerderen dat maar
Ik denk dat de programma makers het allemaal erg spectaculair hebben gemaakt en zeker met de voice over die de boel aardig staat te manipuleren want die zegt dingen die ik degene waar het om draait helemaal niet heb horen zeggen
Het is pure invulling wat daar gebeurd
om het verhaal mooier te maken.
24 uren van een dag gepropt in een uurtje daarmee kun je zaken aardig uit zijn verband halen.
Op die manier komen bepaalde keuzes van mensen mij wat slap over zoals Izaak die zegt dat hij liever naar zijn lief gaat als hij niet meer in het kasteel kan komen
wat is daaraan vooraf gegaan
en wie weet was het wel een soort van senario

Overigens is Stella eerst het paard van troye en inene wordt ze van haar voetstuk afgeschopt door dezelfde mensen terwijl ik denk dat wanneer je regent bent je je ook zo dient te gedragen en mensen van bovenaf iets op zult moeten leggen
De wetten van oberon zeggen dat ook
Ik denk dat het ontzettend moeilijk is om in die rol te zitten en het iedereen naar de zin moet maken
Verder komt Erik op mij over, door de dingen die ze laten zien, (wie weet is dat ook wel geheel uit zijn verband gerukt) als behoorlijk slap
Als je zo'n last hebt van het gedrag van stella zeg er dan wat van of pak het aan.
zeg niet, ik kan je hier voor aanpakken hoor. pfff dat vind ik toch wat slap
als je het dan hebt over machtsmisbruik.
Daarbij vind ik persoonlijk dat soort grappen over het verkeerd lezen van woorden zelf ook altijd erg grappig en zou daar ook in door kunnen slaan.
Hij had er ook in mee kunnen gaan met die humor inplaats van zich als een geslagen hond op te stellen.
Maar nogmaals het zijn momentopnamen die aan elkaar gekoppeld zijn door programmamakers en zij maken er toch iets interessants van waar je naar blijft kijken.
en tja mensen smullen van roddelarij. C'est la vie.

ik ben al benieuwd naar volgende week!!!!!!!!!! ::tandpastasmiley::

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #53 Gepost op: 31-10-2005, 01:22:19 »
Ik wil niet moeilijk doen hoor maar waarom moeten wij (de niet gelovigen)altijd de gelovigen respecteren laten ze het dan ook eens andersom doen?heb ik nooit wat van gemerkt trouwens ook niet in het normale leven.Maar dat is alleen mijn mening hoor,het werkt namelijk van 2 kanten naar mijn mening.
Ik ook niet, maar dat betekent niet dat ik anderen die dat wel doen niet kan respecteren. Zoals je het nu over doet komen lijkt het daar wel op.
Ik kan me heel goed in leven in jullie reacties.
In de reacties van de mensen die een gelovige achtergrond hebben en de mensen die totaal niets met geloof hebben.
Dat vindt ik juist wel een beetje dubbel. Aan de ene kant begrijp ik dat het midzomerfeest een ritueel is dat in de middeleeuwen werd gedaan. Het leven ging er ook heel anders aan toen dan in onze tijd. Waarin me met ook andere geloven te maken hebben in Nederland en Vlaanderen. In het echte leven moet we ons ook aanpassen en de ideeen respecteren van de ander. Ookal zijn we het er niet mee eens. Vanuit onze achtergrond en ideeen over bepaalde zaken vanuit een geloof of ongeloof. Ik begrijpen dat sommige met een gelovige achtergrond zich niet op hun gemak voelde omdat het niet volgens de richtlijnen gaat vanuit hun religie. Daar mag je wel voor uit komen, tijdens het spel. Want je mag wel je mening geven. Het is dan verkeerd om te zeggen dat een ongelovige zich altijd moet aanpassen aan een gelovige. Want het is je eigen keuze in het leven om je bezig te houden met een religie. Misschien kan het voor een ongelovige anders aanvoelen en voelen die zich gedwongen.