RN heeft een geschiedenis met dit soort spelletjes (CMC, CSC, Mole Brother, Mol OnLine) en als je met zo'n spel komt moet het dus echt goed uitgewerkt worden voordat het animo krijgt. Ik sta hier zelf bijvoorbeeld bekend als iemand dat met het organiseren van dat soort spellen nogal eens de mist in gegaan is
kuch... blackawton... kuchkuchAls je kijkt hoeveel moeite het kost om een spel als Survivor op de been te zetten. Dat is dus het bedenken van alle opdrachten en plotwendingen, het bedenken van een goed systeem (al worden ze daarin geholpen door de vorige seizoenen) en dan het elke week bijhouden van populariteitspolls, van al die lijstjes, van de activaties etc. En je moet de weekopdrachten iedere week nakijken! Daarna moet er ook nog elke week een lange aflevering geschreven worden, die niet alleen een verslag is van wat er die week gebeurd is, maar die ook een creatieve meerwaarde heeft (dus: het moet leuk geschreven worden). En tenslotte moet je ook nog bereid zijn om gigantisch veel vragen te beantwoorden! Dat moet je echt niet onderschatten!