Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 23732 keer)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 3
« Gepost op: 28-10-2005, 20:01:49 »
De 3e Aflevering van Oberon... Wat vond je ervan? In dit topic kan je er alles over kwijt  ;)

« Laatst bewerkt op: 28-10-2005, 20:34:07 door JvB »
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 3
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2005, 21:30:32 »
Leuke aflevering, spannend... Stella  ::ohno:: laat ik het houden op niet mijn type.. Die Hekserij vind ik ook erg raar.... Verder zonde van Jeroen maar wel te begrijpen dat hij opstapt met zijn voet  ::jaja::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #2 Gepost op: 28-10-2005, 21:31:58 »
Om met Stella te spreken: ik vind Fred kut met peren  :-[ Stella vind ik maar een beetje raar, Nicolle ligt me absoluut niet, ik vind haar heel erg overdreven en ik vind het superjammer dat Jeroen eruit is.
Dit was het wel zo ver over aflevering 3 geloof ik :P
« Laatst bewerkt op: 28-10-2005, 21:34:11 door Cynneke »
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline sirione

  • Forumlid
  • always in charge
Re: Aflevering 3
« Reactie #3 Gepost op: 28-10-2005, 21:32:58 »
Super aflevering! En zo zielig dat Jeroen moest opstappen! Wat een lullige manier om zo er uit te moeten, ik vind het echt zielig voor hem. De armen hadden er  ook veel moeit emee :(

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #4 Gepost op: 28-10-2005, 21:39:37 »
Stella is niet raar :P
Als er een moslim bij had gezeten die dagelijks naar het oosten ging bidden had men dat toch ook niet raar gevonden? En dan had men hem toch ook gerespecteerd om zijn religie?
Zoals gezegd, niemand hoefde mee te doen.
The British are not impressed.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #5 Gepost op: 28-10-2005, 21:42:47 »
Stella is niet raar :P
Als er een moslim bij had gezeten die dagelijks naar het oosten ging bidden had men dat toch ook niet raar gevonden? En dan had men hem toch ook gerespecteerd om zijn religie?
Zoals gezegd, niemand hoefde mee te doen.

Ik vind Stélla raar, ik heb het niet over het hele Wicca gebeuren gehad. Maar m.i. is Stella er nogal overdreven in. Ook een groot deel om op te vallen heb ik het idee.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #6 Gepost op: 28-10-2005, 21:43:10 »
Om met Stella te spreken: ik vind Fred kut met peren  :-[ Stella vind ik maar een beetje raar, Nicolle ligt me absoluut niet, ik vind haar heel erg overdreven en ik vind het superjammer dat Jeroen eruit is.
Dit was het wel zo ver over aflevering 3 geloof ik :P

::rofl:: Maar je blijft wel kijken? :P
Geniet nooit met mate...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #7 Gepost op: 28-10-2005, 21:47:11 »
::rofl:: Maar je blijft wel kijken? :P

 ::rofl::
Ik vind Erik leuk en van de dames Imelda en Iris wel  ;)
Dus er zit ook nog wel wat in het spel dat ik leuk vind hoor  ::tandpastasmiley::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #8 Gepost op: 28-10-2005, 21:50:54 »
Nja ik stoorde me een beetje aan het nogal expliciete en in mijn ogen wat overdreven gebruik van 'hekserij' een aantal maal  ::ohno::

Op een gegeven moment was er een fragment waar Polly een beetje eng lachte met al die wijn op, en er doorheen gemonteerd dat mensen zich niet zo op hun gemak voelden enzo. Kan natuurlijk wel maar vind het een beetje overdreven, is niet alsof ze daar 'enge' rituelen aan het doen waren oid leek me  ;D De veroordeling en closedmindedness van de groep vond ik bijna Middeleeuws  ::ok::

Vind het allemaal een beetje zwaar aangezet, weet niet of men het echt zo ervaren heeft wel- zou kunnen. Maar ik vond de toonzetting van de voiceover een beetje overdreven  ::ohno::

Jammer dat Jeroen wegmoest, had hem nog wel graag wat langer gezien :) Wel bevreemdend om te zien dat dat zoveel emoties losmaakte- ten minste als kijker werd ik er niet echt door ontroerd op die manier, dus het zal wel een sterke psychologische - en lichamelijke- impact van alles zijn ter plaatse, je er door omgeven voelen al die factoren. Wel sneu voor hem maar als je hoorde hoe z'n voet eraan toe was. Wat me overigens wel verbaasde is dus dat kennelijk dat geen excuus was voor verzorging anno 21ste eeuw- vond dat wel vrij ver gaan dat hij hierdoor genoodzaakt was het spel te verlaten.

Van Isaak krijg ik ook niet echt hoogte- als hij iets moet doen waar hij zijn trots voor opzij moet zetten gaat ie liever naar zn hartedief..  ??? ::) Heb ik hem in al die tijd als Edele niet over horen praten  :-X

De enige die ik er verder heel positief vind uitspringen is Andreas  ::bravo:: Wel een beetje apart dat hij zo hard zijn best deed voor Stella, als hem dat maar niet gaat opbreken later omdat hij teveel van zichzelf geeft  ::bravo:: Verder moeilijk te weten welk spel hij precies speelt- of het er eentje is. Wel prachtig vuurwerk weer van hem  ;)
« Laatst bewerkt op: 28-10-2005, 21:53:54 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #9 Gepost op: 28-10-2005, 22:15:16 »
Leuke aflevering wel weer, al vond ik het wel een beetje jammer van Isaak dat hij zo bij de pakken neer gaat zitten, had meer van hem verwacht. Hopenlijk herpakt hij zichzelf en is hij niet diegene die volgende week de noodklok luidt, al vrees ik met grote vrezen. :-\\

Het woord "hekserij" heb ik inderdaad wat te vaak in de voice-over gehoord wat ik wel een beetje jammer vond, want wat ik er van zag stelde het niet zo heel veel voor. :-X

Jammer dat Jeroen moest vertrekken, blijkbaar zat idd wat betere verzorging er niet in zonder het vertrek... of wellicht had een dokter er naar gekeken en kon het gewoon niet langer zonder intensieve(re) verzorging. Maar men was zeker gesteld op hem geraakt in die 9 dagen.

O, en Andreas... ::ok:: Geweldig.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #10 Gepost op: 28-10-2005, 22:36:15 »
Leuke aflevering wel weer, al vond ik het wel een beetje jammer van Isaak dat hij zo bij de pakken neer gaat zitten, had meer van hem verwacht. Hopenlijk herpakt hij zichzelf en is hij niet diegene die volgende week de noodklok luidt, al vrees ik met grote vrezen. :-\\

Het woord "hekserij" heb ik inderdaad wat te vaak in de voice-over gehoord wat ik wel een beetje jammer vond, want wat ik er van zag stelde het niet zo heel veel voor. :-X

Jammer dat Jeroen moest vertrekken, blijkbaar zat idd wat betere verzorging er niet in zonder het vertrek... of wellicht had een dokter er naar gekeken en kon het gewoon niet langer zonder intensieve(re) verzorging. Maar men was zeker gesteld op hem geraakt in die 9 dagen.

O, en Andreas... ::ok:: Geweldig.

Met de spoilers die we meekregen is het vrij zeker om te zeggen dat Stella de noodklok gaat luidden, en eerlijk gezegd zal ik dat niet heel erg vinden ;)

Jammer van Jeroen :( vooral op de manier waarop, maar het is wel weer leuk om te zien hoe snel je een band schept onder zulk soort omstandigheden :)

Ik blijf zeker kijken :D

~Tycho

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #11 Gepost op: 28-10-2005, 22:39:30 »
Met de spoilers die we meekregen is het vrij zeker om te zeggen dat Stella de noodklok gaat luidden, en eerlijk gezegd zal ik dat niet heel erg vinden ;)
Hmmm, ik ben er niet zo zeker van. Bij de pool is dat wel mijn keuze overigens, maar het kan ook volgorde van montage zijn dat dat zo lijkt. En aangezien Isaak ook al een opmerking maakte dat hij als hij geen kans meer maakte om in het kasteel te komen dat hij dan liever naar z'n lief gaat...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #12 Gepost op: 28-10-2005, 22:44:53 »
Hmmm, ik ben er niet zo zeker van. Bij de pool is dat wel mijn keuze overigens, maar het kan ook volgorde van montage zijn dat dat zo lijkt. En aangezien Isaak ook al een opmerking maakte dat hij als hij geen kans meer maakte om in het kasteel te komen dat hij dan liever naar z'n lief gaat...

Je zag polly en stella huilend in elkaars armen. Dat lijkt me zeer stug als Isaak gaat.
Daarnaast was ook Stella niet helemaal honderd. Ze zei dat ze helemaal gek werd en noem maar op. Ik denk dat Stella ervan door gaat.

~Tycho

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #13 Gepost op: 28-10-2005, 22:47:11 »
Hmmm, ik ben er niet zo zeker van. Bij de pool is dat wel mijn keuze overigens, maar het kan ook volgorde van montage zijn dat dat zo lijkt. En aangezien Isaak ook al een opmerking maakte dat hij als hij geen kans meer maakte om in het kasteel te komen dat hij dan liever naar z'n lief gaat...
Je zag polly en stella huilend in elkaars armen. Dat lijkt me zeer stug als Isaak gaat.
Daarnaast was ook Stella niet helemaal honderd. Ze zei dat ze helemaal gek werd en noem maar op. Ik denk dat Stella ervan door gaat.

~Tycho

Ik denk het wel te weten  ::hypocriet::

We zullen zien :)

Erg mooie uitzending weer ::tandpastasmiley:: , erg jammer voor Jeroen, Fred is lekker recht voor z'n raap ::ok:: en Stella een topwijf  ::bravo::
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #14 Gepost op: 28-10-2005, 22:48:03 »
Je zag polly en stella huilend in elkaars armen. Dat lijkt me zeer stug als Isaak gaat.
Daarnaast was ook Stella niet helemaal honderd. Ze zei dat ze helemaal gek werd en noem maar op. Ik denk dat Stella ervan door gaat.

~Tycho

Mee eens... Ik denk ook dat het Stella is die opgeeft.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #15 Gepost op: 28-10-2005, 23:00:05 »
Kan iemand mij de link geven voor de online aflevering 3, ik heb gekeken op uitzendinggemist.nl maar daar doet hij het niet... Misschien moet die nog geupdate worden?

In ieder geval bedankt voor de tijd!

~Tycho

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #16 Gepost op: 28-10-2005, 23:00:20 »
Ik vond het ook een hele leuke aflevering en heb nog wat bijgeleerd ook. Ik dacht echt dat de pest van de ratten kwam... Fout dus !
Stella vind ik leuk om naar te kijken brengt leven in de brouwerij maar geen regentes en zeker geen koningin waardig. Ze had beter in het armenhuis gebleven en ook Poly.
Verder zijn er nog enkele in armenhuis die zeker van belang zullen zijn : Peter, Imelda (sterke emotionele en sociale vrouw) en de sterke Andreas. Drie toppers...
Erik is een vriendelijke mens maar was geen goede regent. (te soft en kon geen beslissingen nemen!).
Echt benieuwd naar aflevering 4.
 8)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #17 Gepost op: 28-10-2005, 23:07:14 »
Ik vond het ook een hele leuke aflevering en heb nog wat bijgeleerd ook. Ik dacht echt dat de pest van de ratten kwam... Fout dus !

 ::) De opdracht was.. denk als een 14e eeuwer.. ;)


Voor Tycho, probeer rtsp://streams.omroep.nl/tv/tros/oberon/bb.laatste.rm deze eens in je player cq browser?
« Laatst bewerkt op: 28-10-2005, 23:25:37 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #18 Gepost op: 28-10-2005, 23:15:51 »
::) De opdracht was.. denk als een 14e eeuwer.. ;)


Voor Tycho, probeer deze eens in je player?

Het kan misschien aan mij liggen maar de link doet het niet...

~Tycho

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #19 Gepost op: 28-10-2005, 23:19:03 »
Komt doordat het protocol niet goed is. Er staat nu http://rtsp//
Dat kan natuurlijk nooit.
The British are not impressed.