Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 35393 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 14-10-2005, 21:54:57 »
Ook ik ben enthousiast. Leuk programma, goed ineengestoken en er zitten leuke kandidaten bij. Ik vind Jeroen tof! En Eric valt me ook reuze mee. Hij ziet er in het "echt" leuker uit dan op de foto in zijn voorstelstukje  :)

Ik ben favoriet van Isaak (al vond ik hem wel hard voor de armen, maar ik vind hem er echt tof uitzien) en Jeroen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 14-10-2005, 21:57:23 »
Nu al die namen nog uit elkaar houden  ;D
;D Het verbaasde me dat ik al een paar namen wist. ::trots:: en dat voor mij doen ;)

Citaat
Heeft iemand al een favoriet zo na de eerste aflevering?
Lastig, Jeroen lijkt me ver kunnen komen, maar een koning? Daar twijfel ik op dit moment nog een beetje aan, zou kunnen hoor. En verder is vooral Isaak me opgevallen als iemand die het ver zou kunnen schoppen. Aan Dolf z'n speeltijd twijfel ik een beetje. :-X
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline nightwish

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Halt mich!
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 14-10-2005, 21:58:05 »

Ik ben favoriet van Isaak (al vond ik hem wel hard voor de armen, maar ik vind hem er echt tof uitzien) en Jeroen.


Mijn favoriet is ook Isaak, maar dan (voorlopig) puur om zijn uiterlijk  ;)
...unbeschreiblich weiblich...

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 14-10-2005, 21:58:53 »
ik zat vanaf de eerste minuut al in het spel  ;D

Eindelijk weer eens een goed TV-programma  ::ok:: mijn eerste indruk was echt super positief maar ik ben wel erg benieuwd naar de andere afleveringen. Ook mij vielen de ingestuudeerde teksten op, vondt ik wel erg nep en dat verpestte het eigenlijk wel een beetje  :-X leek af en toe net of je naar een of andere soap zat te kijken, maar goed :D

Ik heb nu al zin in volgende week  ;D
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 14-10-2005, 22:06:38 »
Het gespeelde... tsja, op zich wel, maar het op die manier spreken vindt ik eigenlijk wel een beetje bij edelen horen, haast hooghartig. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 14-10-2005, 22:47:12 »
Hmmmm. Ik vind het een beetje vaag, ik ga het denk ik niet volgen

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 14-10-2005, 23:00:07 »
Hehe, nou ik vond aflevering 1 wel interessant. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Net als bij BB zijn nu de verhoudingen allemaal nog vrij goed, maar als de omstandigheden bij de armen zo erbarmelijk blijven (en dat blijft zo), zal de ergernis toenemen.

Nog even snel dan: als persoon A tegen persoon B praat, ligt de as A-B. Gaat hij vervolgens met persoon C praten, ligt de as A-C. Zegt C dan iets tegen B, ligt de as B-C. En als er dan iemand binnen komt die wat tegen hen zegt, ligt de as weer ABC-D.
The British are not impressed.

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 14-10-2005, 23:46:30 »
Hehe, nou ik vond aflevering 1 wel interessant. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Net als bij BB zijn nu de verhoudingen allemaal nog vrij goed, maar als de omstandigheden bij de armen zo erbarmelijk blijven (en dat blijft zo), zal de ergernis toenemen.

Heel waar, maar ik vrees dat we daar weinig van zullen zien. 16 mensen is gewoon te veel om te leren kennen.

En ook, met 16 personen en 13 afleveringen komt niet eens iedereen in elke rol aan de beurt. Ik denk dat de meeste deelnemers niet uit de verf zullen komen.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 14-10-2005, 23:48:17 »
Heel waar, maar ik vrees dat we daar weinig van zullen zien. 16 mensen is gewoon te veel om te leren kennen.

En ook, met 16 personen en 13 afleveringen komt niet eens iedereen in elke rol aan de beurt. Ik denk dat de meeste deelnemers niet uit de verf zullen komen.
Dit is niet anders dan bijvoorbeeld bij ER, TI of elke andere serie hoor. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 15-10-2005, 01:06:11 »
Vond het leuk dus, had ik al gezegd in wat vind je van ;)

Eigenlijk sluit ik me voor het grootste deel aan bij voorgaande sprekers  ;D Veel nieuwe indrukken, wennen aan het concept, wennen aan de kandidaten - geďntrigeerd hoe het verder gaat, in welke mate sociale en psychologische spanningen mee gaan spelen. Welke tactische spellen de zogenaamd 'kansarme' armen uit gaan spelen op de edelen. Denk dat sommige van de huidige edelen zich iets te vroeg rijk rekenen ;) Benieuwd hoe dat gaat lopen in komende afleveringen.

Vooral de rol van raadsheer vond ik erg leuk, Huub doet dat erg goed vind ik tot nu toe: statig/ waardig zonder pompeus te zijn, aanwezig zonder te dominant te zijn  ::ok::

Enige was dat ik helemaal klaarzat voor een spannende proef.. die uitbleef..  :-\\ (dat gezicht van Isaak was wel erg grappig  ;D ) Maar als het goed is komen er naast het duel ook nog twee proeven per aflevering volgens de tros-oberon site dus dat gaat ruim gecompenseerd worden denk ik :D
"Ik heb drie maal twaalf proeven in gedachten om uit te maken wie koning of koningin van Oberon wordt. 1 proef om te zien wie regent wordt , 1 om een edele de kans te gevenn zich te bewijzen, en 1 om een genodigde uit het armenhuis de kans te geven in het kasteel te gaan wonen" ..
Zou dat betekenen dat er dus vanaf volgende week ook een proef volgt waarin Dolf zich moet gaan bewijzen? Lijkt me niet meer dan billijk toch als de rest dat ook verdedigen moet  ;D 

Jammer dat ik daar trouwens Erik als regent uit had gekozen, nja zat er toch niet helemáál naast  ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 15-10-2005, 01:58:58 »

Jammer dat ik daar trouwens Erik als regent uit had gekozen, nja zat er toch niet helemáál naast  ;D

Heb je mij gevolgd Lorelei of was je van mening dat Erik de sterkste kandidaat kon zijn...???

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 15-10-2005, 02:08:42 »
Heb je mij gevolgd Lorelei of was je van mening dat Erik de sterkste kandidaat kon zijn...???

Nee niet jou gevolgd.. eerste indruk gewoon laten leiden daardoor.. bleek toch niet helemaal juist ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 15-10-2005, 08:31:04 »
Nee niet jou gevolgd.. eerste indruk gewoon laten leiden daardoor.. bleek toch niet helemaal juist ;)

LOL, ik heb er juist een puntje verdiend  :) Ik had heel aandachtig naar de fotos gekeken en ik vond Dolf er wel statig en waardig uitzien en het leek me uiterlijk wel een echte regent, dus had ik maar voor hem gekozen. In dit stadium kun je er verder toch nog niets van zeggen.
Had het nog goed ook  ::oink::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 15-10-2005, 09:10:38 »
Wat ik "bewust" ;) heb meegekregen trok mij wel aan...ik denk dat dit spel veel tactischer gespeeld zal worden dan bij bijvb ER waarmee ze Oberon toch wel veel vergelijken....

Ik ga volgende week zeker weer kijken en dan hopelijk met een minder koortsachtige blik ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 15-10-2005, 09:17:42 »
Wat ik "bewust" ;) heb meegekregen trok mij wel aan...ik denk dat dit spel veel tactischer gespeeld zal worden dan bij bijvb ER waarmee ze Oberon toch wel veel vergelijken....
Klopt denk ik. Ten eerste omdat het naast in de groep toch vooral ook individueel gespeeld wordt. Er zijn kansen om je individueel op te vechten ahw. Je hebt minder dekking van de groep op een aantal punten. Bovendien lijken me de kandidaten redelijk sluw - het gaat niet zozeer om survivallen (hoewel je toch kan afvragen hoeveel te eten en drinken ze gaan krijgen in het armenhuis ;)) maar veel eerder om de psychologische factor in het spel. Dat spreekt mij zeker aan ::jaja::

Citaat
Ik ga volgende week zeker weer kijken en dan hopelijk met een minder koortsachtige blik ;D

 ::hug:: Beterschap meis! ::hug::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lennyke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 15-10-2005, 09:31:09 »
Als ik al jullie reacties zo lees, vind ik het heel jammer dat ik de eerste aflevering heb moeten missen (op de laatste 5 minuten na) vanwege een afspraak die ik echt niet kon afzeggen. :-[

Weet iemand van jullie misschien of deze aflevering nog herhaald wordt? Ik zorg er in ieder geval voor dat mij dat volgende week bij de tweede aflevering niet zal gebeuren! :)

Groetjes! ::zwaai::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 15-10-2005, 09:52:39 »
Als ik al jullie reacties zo lees, vind ik het heel jammer dat ik de eerste aflevering heb moeten missen (op de laatste 5 minuten na) vanwege een afspraak die ik echt niet kon afzeggen. :-[

Weet iemand van jullie misschien of deze aflevering nog herhaald wordt? Ik zorg er in ieder geval voor dat mij dat volgende week bij de tweede aflevering niet zal gebeuren! :)

Groetjes! ::zwaai::

Hoi Lennyke :)

Op België komt het ook op vrijdag maar dan ietsje later tussen 21:15 - 22:05 uur (als je afspraak dan al klaar is voortaan ;))

Anders kan je het online kijken op www.uitzendinggemist.nl :) (staat er al op zo te zien  ::jaja:: ) Of het verder nog op tv herhaald wordt weet ik niet.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2005, 09:56:35 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 15-10-2005, 10:48:56 »
Verukkelijk. Niet alleen vind ik dit soort thema's al gewoon leuk, ik vind die verschillen tussen leefstijl van de edelen/armen precies zoals het was en dat vond ik geniaal om naar te kijken.

Ook veel strategie wordt er gebruikt, veel strategie.

Mijn favoriete speler nu is Isaak, puur omdat hij echt goed in zijn rol blijft, het zou me niets verbazen als hij een larper is, maar dat waardeer ik wel aan hem.

Voor de rest vind ik de regent een beetje soft, je moet wel laten weten wie de baas is.
Een beetje de instelling hebben van: Zolang jullie geen kwaad doen, hoef ik geen straf uit te delen.

Daarnaast is de locatie PRACHTIG!. Die edelen moeten een gi-gan-tisch mooi uitzicht hebben, naast een heerlijk bed, heerlijk eten, gewast worden etc.
Ook die eerst proef dat was meteen erg spannend, jammer alleen dat Peter opgaf (Ja hij deed het voor tactische redenene, maar hij had het wel iets spannender mogen maken vind ik).

Nee ik zie het helemaal zitten, wanneer kan ik me inschrijven voor de selectierondes van Oberon :P

~Tycho

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 15-10-2005, 17:47:35 »
De Arthur Legende



Dit zwaard trekken kon bijna niet anders dan drie mannelijke edelen opleveren. ;)


Offline Elfje99

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 15-10-2005, 19:55:24 »
Het lijkt mij wel een leuk programma, ga volgende week zeker weer kijken. Is eens weer wat anders op tv.

Mijn favoriet is ook Isaak, maar dan (voorlopig) puur om zijn uiterlijk  ;)
Zelfde geld voor mij ;)