Auteur Topic: Jeroen [kandidaat B]  (gelezen 24372 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Jeroen [kandidaat B]
« Gepost op: 24-09-2005, 21:43:36 »


Naam: Jeroen Grillaert
Leeftijd: 45 jaar
Woonplaats: Sint-Goriks-Oudenhove
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #1 Gepost op: 25-09-2005, 13:47:13 »
Die man heeft van zichzelf al een middeleeuwse kop ::tandpastasmiley::

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #2 Gepost op: 25-09-2005, 14:11:32 »
Die man heeft van zichzelf al een middeleeuwse kop ::tandpastasmiley::
Hij lijkt meer op een Viking of een Noorman.
hij heeft geen middeleeuwse kop.

Offline suusvdburgt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #3 Gepost op: 25-09-2005, 14:37:22 »
En de vikingen begonnen zo rond de 7e en 8e eeuw de westeuropese kusten binnen te vallen en nederzettingen te bouwen. rassenvermenging alom dus. Jeroen heeft juist een typisch middeleeuwse kop. Erg Anglosaksisch verantwoord  ::bravo::


Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #4 Gepost op: 25-09-2005, 14:43:17 »
maar we hebben het nu over de 13e eeuw.
dat scheelt maar 500 jaar toch?

Offline suusvdburgt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #5 Gepost op: 25-09-2005, 14:55:29 »
Het is een typische kop die je ook daarná weer veel terugziet op schilderijen van Breughel laat 16e eeuw. In de eeuwen ertussen zal die look er onder de bevolking dus ook wel degelijk veelvuldig zijn geweest  ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #6 Gepost op: 25-09-2005, 15:11:11 »
maar we hebben het nu over de 13e eeuw.
dat scheelt maar 500 jaar toch?
de middeneeuwen hebben van 400 tot 1600 geduurt ofzo...

Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #7 Gepost op: 28-09-2005, 19:01:35 »
In Holland ja... Maar ik was laatst in Belgenland bij een vage kennis die denkt dat het nog steeds middeleeuws is.... Gezien een oud houten bed, een bodem die niet past enz. enz.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #8 Gepost op: 28-09-2005, 19:13:27 »
maar we hebben het nu over de 13e eeuw.
dat scheelt maar 500 jaar toch?
Er werd danig wat afgezweet op de set, want de opnamen namen zes weken in beslag tijdens de hete juni- en julimaanden van deze grillige zomer. Er liep ook een historicus rond op de set om er over te waken dat alle aangevoerde Middeleeuwse toestanden authentiek waren: Middeleeuwse kledij, kaarsen van bijenwas, vlaggen, juwelen, of een leeglopende waterton als tijdsaanduiding. Ook de gebruiken zoals banketten en toernooien, straffen en karweien, ploegen en oogsten, wijn maken en bier brouwen, spinnen en breien, worden gerespecteerd. Men situeert het programma in 1350, dus midden in 'de waanzinnige veertiende eeuw'.
Je bent natuurlijk een mierenneuker als je op honderd jaar kijkt.  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 28-09-2005, 19:15:04 door Castor_en_Pollux »

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #9 Gepost op: 29-09-2005, 21:24:50 »
Je bent natuurlijk een mierenneuker als je op honderd jaar kijkt.  ::trots::

ikzal je even uit je dromen helpen het was het jaar 1279 dus
13e eeuw. Je moet niet alle krantenberichten geloven. En ik heb zo'n vermoeden dat deze persoon waar ik het van heb het kan weten.

Edit: bericht aangepast - Test
« Laatst bewerkt op: 29-09-2005, 22:20:03 door Test »

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #10 Gepost op: 29-09-2005, 22:06:12 »
ik geloof dat we de broer van douwe hebben teruggevonden ::tandpastasmiley::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #11 Gepost op: 30-09-2005, 16:59:00 »
ikzal je even uit je dromen helpen het was het jaar 1279 dus
13e eeuw. Je moet niet alle krantenberichten geloven. En ik heb zo'n vermoeden dat deze persoon waar ik het van heb het kan weten.

Zoals je waarschijnlijk wel weet is het niet altijd zonder gevaar iemand uit 'zijn dromen te helpen'.   ;D
 
Er zijn door mij 2 vermeldingen van een tijdsindicatie voor Oberon (met bronvermelding) gequote. Er staat niets over welke van de twee bronnen juist zou zijn. Die, toch wat achterdochtige interpretatie, geef je er zelf aan. Ik heb alleen toegevoegd dat ik een exacte datering, tenminste daar waar het erom gaat de realityshow Oberon in een historisch perspectief te plaatsen, niet zo belangrijk vind. In een realityprogramma zal men geen exacte historische reconstructie kunnen en willen geven.

De tijdsindicatie(1350) wordt trouwens ook bijv. in een artikel van BN De stem vermeld(Oberon in de media, dd. 17 september 2005). De informatie zal mogelijk niet door een van de journalisten zijn verspreid maar aan meerdere journalisten zijn aangereikt.
 
Overigens moet je ook niet iedereen geloven die wat op een forum roept, zeker niet als dit 'van horen zeggen' is.
 
Dit sluit mooi aan, om weer helemaal on-topic te gaan, bij de discussie over de 'kop van Jeroen'. Daar waar de illusie van echtheid bij historische verenigingen ed. waarschijnlijk van groot belang is, is deze voor de meeste TV-kijkers, denk ik, veel minder relevant. Misschien dat Floris nog wel sporen heeft nagelaten in de beeldvorming en ziet men een Floris-type wel als winnaar. In dat geval komt Jeroen qua uiterlijk, Middeleeuws of niet, niet in aanmerking. Ik zal eens zoeken tussen de andere kandidaten naar een echte 'Oberonner', vanuit dit perspectief. Als deze Realityserie een succes wordt onstaat er na verloop van tijd waarschijnlijk een duidelijk beeld van iemand die voor die titel in aanmerking zou kunnen komen.
Of dit beeld iets van doen zal hebben met authentiek Middeleeuwse kwaliteiten en uiterlijk ......?
« Laatst bewerkt op: 30-09-2005, 18:02:42 door Castor_en_Pollux »

Offline suusvdburgt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #12 Gepost op: 30-09-2005, 19:11:28 »
Me dunkt dat het 'Floris' type, dat eigenlijk een uitvloeisel is van het cinematografische standaardbeeld van helden zoals dat o.a. door Erol Flynn is neergezet (zijnde de mooie maar ietwat - voor moderne begrippen - té gladde jongen), inmiddels voor het 'gewone volk' ingehaald is door de stereotypen zoals gebracht in films van de nineties en later zoals Braveheart, Lord of the Rings, Dragonheart, Joan of Arc, Kingdom of Heaven, King Arthur etc etc.
'Rough edges' zijn derhalve gewenst. En alleen een ongeschoren gezicht lijkt me niet voldoende ;)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #13 Gepost op: 30-09-2005, 19:49:26 »
We praten wel over de TROS, de 'gezelligste' grootste familie van Nederland. Floris is in het Nederlands huisgezin ingesleten door een behoorlijk aantal afleveringen en herhalingen.

Draco de hoofdpersoon uit Dragonheart heeft geen baard. Mel Gibson in Braveheart volgens mij ook niet. Van Joan of Arc weet ik het zeker.  ::trots:: (historisch correct), Frodo geen baard. Maar je hebt gelijk een draak, een schot, een maagd en een hobbit zijn geen van allen gladde jongens, zoals Rutger Hauer, duidelijk wel is.

Maar Jeroen hoort in bovengenoemde categorieen ook weer niet thuis. Hiermee wil ik niets ten nadele van Jeroen zeggen, maar een opvolger van koning Darius (die ik maar niet los kan zien van Alexander, ook een ruwe jongen trouwens) zie ik ook weer niet in hem.  ;) ::ok::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #14 Gepost op: 30-09-2005, 20:07:01 »
We praten wel over de TROS, de 'gezelligste' grootste familie van Nederland. Floris is in het Nederlands huisgezin ingesleten door een behoorlijk aantal afleveringen en herhalingen.

Draco de hoofdpersoon uit Dragonheart heeft geen baard. Mel Gibson in Braveheart volgens mij ook niet. Van Joan of Arc weet ik het zeker.  ::trots:: (historisch correct), Frodo geen baard. Maar je hebt gelijk een draak, een schot, een maagd en een hobbit zijn geen van allen gladde jongens, zoals Rutger Hauer, duidelijk wel is.

Maar Jeroen hoort in bovengenoemde categorieen ook weer niet thuis. Hiermee wil ik niets ten nadele van Jeroen zeggen, maar een opvolger van koning Darius (die ik maar niet los kan zien van Alexander, ook een ruwe jongen trouwens) zie ik ook weer niet in hem.  ;) ::ok::

[zwijmelmodus]Ik zie trouwens meer in een Sean Connery-type. Das nou een echte Darius persoon[/zwijmelmodus] Als Jeroen zijn baard nou een beetje trimt en er wat grijs doorgooit....mmmmmm misschien wordt het nog wat!!! :P

Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline dumpy

  • Forumlid
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #15 Gepost op: 4-10-2005, 21:03:30 »
is hij de beul of een lekker knuffelbeertje????

Offline Gijs

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #16 Gepost op: 6-10-2005, 09:57:19 »
Jeetje wat een wilde uitstraling heeft die Jeroen, het lijkt wel een Vikking!
Alsof hij weken zijn haar niet heeft gewassen

Offline suusvdburgt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #17 Gepost op: 6-10-2005, 15:40:21 »
Da's dus duidelijk gezien z'n berichten van vandaag, 'Gijs' is de stoker/provocateur op dit forum  ::rofl::

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #18 Gepost op: 6-10-2005, 16:31:35 »
Da's dus duidelijk gezien z'n berichten van vandaag, 'Gijs' is de stoker/provocateur op dit forum  ::rofl::
Zoveel eer, voor zo weinig. Je bent duidelijk iemand die met weinig tevreden is.  ::ok:: ;)

Ik denk dat Jeroen toch wat meer mans is.
"Al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn"

 ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 6-10-2005, 17:14:30 door Castor_en_Pollux »

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Jeroen [kandidaat B]
« Reactie #19 Gepost op: 7-10-2005, 00:01:40 »
Maar C&P, die heten Jan Piet Joris en Corneel....en geen Jeroen ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....