Poll

Wat vinden jullie van een Online Oberon Spel?

Leuk!
13 (72.2%)
Niet leuk!
3 (16.7%)
Weet niet!
2 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 18

Auteur Topic: Online Oberon?  (gelezen 10824 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Online Oberon?
« Reactie #20 Gepost op: 9-11-2005, 17:10:35 »
Inderdaad.  8)

Overigens lijkt het me sowieso wel moeilijk. Bij Oberon is er een groot verschil tussen rijk en arm en moet de regent beslissen over dingen van de armen (of ze voedsel krijgen enzo). Ik denk dat je zoiets online niet waar kan maken. Dat velen in het begin niet noodzakelijk regent willen worden, want ze kunnen de armen er niet mee helpen aan voedsel ofzo en als je in het begin bij de rijken terechtkomt is de kans groot dat je er nog uit zal vliegen.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Online Oberon?
« Reactie #21 Gepost op: 9-11-2005, 19:03:21 »
het idee is leuk, maa rwordt het niet een beetje veel? de en wil ene online big brother, de ander een boeron, terwijl survivor nog in volle gang is
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Online Oberon?
« Reactie #22 Gepost op: 9-11-2005, 19:33:08 »
Ik denk dat Daan het geheel juist verwoord heeft. Daarnaast moet er ook niet een overkill aan spelletjes ontstaan, dus zeker niet beginnen zolang een ander bezig is.

Wat ik met Survivor heb, we (MC en ik) zijn al in mei begonnen met het idee. In de periode tot aan de start hebben we de hele opzet moeten uitwerken, wij hebben maar tot eind dit jaar de tijd, dus als je met X deelnemers wilt beginnen, hoe doet je het met de afvallers. Wat doe je nieuw en wat haal je uit andere spellen. Weekopdrachten bedenken, de opbouw van afleveringen bepalen, hoe stem je deelnemers weg, wat doe je met de afvallers, wat voor opdrachten kan ik noemen als battles voor de eilandraad, hoe bepaal ik de leiders, welke soort verrassende plotwendingen kunnen we erin, hoe ga je over naar de 2e fase, hoe noem ik de eilanden, hoe bepaal je de teams, hoe maak ik de eilandraden interessant ... en zo kan ik nog wel een rij opnoemen. En nog verzinnen we elke week nieuwe dingen.

Dus als je met iets wilt beginnen met een beetje opzet ala Survivor, zou ik aanraden zeker niet voor februari/maart te starten.