Realitynet - Realitynet.org
Oudere seizoenen => Oberon 2005 => Topic gestart door: Test op 14-10-2005, 21:57:09
-
Jammer dat ze af en toe beeldtechnisch ff een foutje maakten door over de as te gaan. toch Guik? ::rofl::
edit crew: topic titel aangepast
-
Jammer dat ze af en toe beeldtechnisch ff een foutje maakten door over de as te gaan. toch Guik? ::rofl::
::rofl:: ja tis jammer.. maar het is te verwaarlozen ::rofl::
-
Jammer dat ze af en toe beeldtechnisch ff een foutje maakten door over de as te gaan. toch Guik? ::rofl::
Dat vond ik niet zo opvallen. Bovendien, het is geen film, en het is niet makkelijk om iets documentair te draaien, laat staan met Steadicams e.d. En dan nog, misschien sneuvelt er in de montage nou juist nèt die overgang van de ene naar de andere kant.
Assen zijn in situaties met 3 mensen vaak al erg lastig, laat staan met een hele groep.
-
Dat vond ik niet zo opvallen. Bovendien, het is geen film, en het is niet makkelijk om iets documentair te draaien, laat staan met Steadicams e.d. En dan nog, misschien sneuvelt er in de montage nou juist nèt die overgang van de ene naar de andere kant.
Assen zijn in situaties met 3 mensen vaak al erg lastig, laat staan met een hele groep.
Volgens mij mag het verschil tussen een film en een TV serie niet opgaan in de profwereld. Het is alle twee van belang. En ja het gebruik van Steadycams voorkomt misschien het over de as gaan niet, maar je kunt er juist in de montage dan voorzorgen dat je dat niet ziet. En waarom is dat lastig met een groep of 3 mensen? een oplossing daarvoor is toch een tussenshot?
-
Omdat de as met 3 personen steeds verschuift. Dus je kan wel keurig met al je camera's aan één kant blijven, maar dan verschuift je as en zit je alsnog fout.
Een verschil tussen een film en een tv-serie is dat je bij film al je camera standpunten van tevoren bepaalt. Je kan bij een tv-serie wel bepaalde afspraken maken, maar je hebt toch de situatie niet in de hand.
-
Omdat de as met 3 personen steeds verschuift. Dus je kan wel keurig met al je camera's aan één kant blijven, maar dan verschuift je as en zit je alsnog fout.
Een verschil tussen een film en een tv-serie is dat je bij film al je camera standpunten van tevoren bepaalt. Je kan bij een tv-serie wel bepaalde afspraken maken, maar je hebt toch de situatie niet in de hand.
Met drie zittende personen verschuift de as? die moet je mij dan even uitleggen.. Je Film/Tv standpunt is me wel duidelijk.. bedacht ik me later zelf ook.. Maar daar heb je bij dit soort programma`s de montage voor ::jaja::
-
Ik zei maar wat ik Guikie had horen zeggen hoor Deadalus. Ik heb geen idee waar ik het over heb. ;) Wat dit betreft dan...
-
Ik zei maar wat ik Guikie had horen zeggen hoor Deadalus. Ik heb geen idee waar ik het over heb. ;) Wat dit betreft dan...
Maar voor we hele techische verhandelingen hier gaan krijgen... jullie mening over aflevering 1 graag... ::)
Sorry :-[
-
whahahhaa, ik zat net te denken dat jullie maar en eigen topic moetsen hebben,....et voila!!! het is er al ::ok::
-
Een Eigen hoekje, ik voel me vereerd :D
-
Nog even snel dan: als persoon A tegen persoon B praat, ligt de as A-B. Gaat hij vervolgens met persoon C praten, ligt de as A-C. Zegt C dan iets tegen B, ligt de as B-C. En als er dan iemand binnen komt die wat tegen hen zegt, ligt de as weer ABC-D.
Ja goed, je as verschuift.. Maar je neemt mensen in zo`n ding toch niet alleen close? je hebt nog een half totaal mag ik aannemen?? Dan is het toch logischer wijs, Close, half Totaal, Close andere kant.. Dan ben je m.i niet over de as.
-
Jawel, het shot maakt verder niet uit. Het is een beetje moeilijk uit te leggen zo.
-
Jawel, het shot maakt verder niet uit. Het is een beetje moeilijk uit te leggen zo.
:D Ik snap wel wat je bedoeld?
zullen we hier maar een wekelijkse collumn in maken dan?? 8)
-
Steeds iets leuks uitleggen aan de argeloze kijker.
-
Steeds iets leuks uitleggen aan de argeloze kijker.
zoiets :D
-
Steeds iets leuks uitleggen aan de argeloze kijker.
::rofl:: Ja, blijkbaar kijken jullie in assen naar de TV. :P
-
::rofl:: Ja, blijkbaar kijken jullie in assen naar de TV. :P
::jaja:: o.a. Ik kijk wel iets anders naar de Tv idd ::jaja::
-
De as is trouwens een op zich eenvoudig verschijnsel:
persoon A --as-- persoon B
cam1< >cam2
cam 1 filmt persoon B en cam 2 persoon A. De twee camera's moeten aan dezelfde kant van de as blijven, anders lijkt het of de twee personen allebei dezelfde kant op kijken en dus niet naar elkaar.
-
De as is trouwens een op zich eenvoudig verschijnsel:
persoon A --as-- persoon B
cam1< >cam2
cam 1 filmt persoon B en cam 2 persoon A. De twee camera's moeten aan dezelfde kant van de as blijven, anders lijkt het of de twee personen allebei dezelfde kant op kijken en dus niet naar elkaar.
En als je dan toch wilt kiezen voor een shot van beide..
persoon A --as-- persoon B
cam1< >cam2
cam3
Zo hef je als je 1 naar 3 naar 2 gaat het over de as probleem op...
-
Maar als je dan
>cam2
persoon A --as-- persoon B
cam1<
cam3
hebt, kun je nooit naar cam 2 schakelen, want die staat alsnog aan de verkeerde kant van de as.
-
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Als er zo wordt gedicussieerd op de set, dan komt er niks op de camera's vrees ik ;)
edit crew:topictitel aangepast
-
De as is trouwens een op zich eenvoudig verschijnsel:
persoon A --as-- persoon B
cam1< >cam2
cam 1 filmt persoon B en cam 2 persoon A. De twee camera's moeten aan dezelfde kant van de as blijven, anders lijkt het of de twee personen allebei dezelfde kant op kijken en dus niet naar elkaar.
Ah, ok. ::ok:: Ik geloof dat ik hem snap. :)
-
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Als er zo wordt gedicussieerd op de set, dan komt er niks op de camera's vrees ik ;)
We geven een over de as uitleg :D (de laatste drie posts dan!)
-
Zo wordt er meestal ook niet gediscussieerd, gelukkig. Ik heb het wel eens meegemaakt, dat we een uur stil lagen om een assendiscussie.
-
Zo wordt er meestal ook niet gediscussieerd, gelukkig. Ik heb het wel eens meegemaakt, dat we een uur stil lagen om een assendiscussie.
::rofl:: Tis ook heel moeilijk te bepalen.. iedereen heeft beetje zijn eigen visie daarin ::jaja::
-
En als je dan toch wilt kiezen voor een shot van beide..
persoon A --as-- persoon B
cam1< >cam2
cam3
Zo hef je als je 1 naar 3 naar 2 gaat het over de as probleem op...
Oh wacht even, ik snap nu wat je hier bedoelt.
Maar cam 3 heb je niet per sé nodig. De as ligt horizontaal, cam 1 en 2 zitten allebei aan dezelfde kant van de as, dus die kun je ongestraft door elkaar schakelen/monteren. Pas als je een camera aan de andere kant hebt staan (zie mijn andere voorbeeld (http://oberon.realitynet.org/forum/topic,19814.msg539391.html#msg539391)) krijg je problemen.
-
Ik zou graag een verzoek willen doen.
Ik vond de cameravoering bij de onderdompelingsproef matig. Kom 's met een creatief alternatief. ;D
-
Oh wacht even, ik snap nu wat je hier bedoelt.
Maar cam 3 heb je niet per sé nodig. De as ligt horizontaal, cam 1 en 2 zitten allebei aan dezelfde kant van de as, dus die kun je ongestraft door elkaar schakelen/monteren. Pas als je een camera aan de andere kant hebt staan (zie mijn andere voorbeeld (http://oberon.realitynet.org/forum/topic,19814.msg539391.html#msg539391)) krijg je problemen.
Ohh :-\\ dan heb ik die cam verkeerd gezet... ik had eik wat jij ook had ::jaja:: en nee, dit is geen uitlul poging ;D
-
Ik zou graag een verzoek willen doen.
Ik vond de cameravoering bij de onderdompelingsproef matig. Kom 's met een creatief alternatief. ;D
Hmm daar ga ik eens over denken ::jaja::
-
Dan meteen nog maar eentje: de allereerste proef (paaltjes, touwen, ringen). Ook niet echt duidelijk in beeld gebracht wat de kandidaten daar aan het doen waren. Daarvoor wisselden de shots veel te snel. Hadden ze dan gewoon te weinig camera's, wilden ze teveel, of moest het er flitsend uitzien?
Of klopte er soms iets niet met de assen? ;D
-
Of klopte er soms iets niet met de assen? ;D
Maar als je camera's op één as houdt, loop je dan niet het risico om met de ene camera de andere te filmen, zeker als je een hoop kandidaten tegelijk in de gaten wil houden?
-
Dan meteen nog maar eentje: de allereerste proef (paaltjes, touwen, ringen). Ook niet echt duidelijk in beeld gebracht wat de kandidaten daar aan het doen waren. Daarvoor wisselden de shots veel te snel. Hadden ze dan gewoon te weinig camera's, wilden ze teveel, of moest het er flitsend uitzien?
Of klopte er soms iets niet met de assen? ;D
Volgens mij wilden ze het spectaculair in beeld brengen, door snel en hard te schakelen. Kan leuk zijn... Alleen was het idd wel aan de erg snelle kant vond ik ook ::jaja::
Daarin zag ik overigens geen AS fouten 8)
-
Maar als je camera's op één as houdt, loop je dan niet het risico om met de ene camera de andere te filmen, zeker als je een hoop kandidaten tegelijk in de gaten wil houden?
Daarvoor is een draaiboek heel belangrijk, ze weten wat zo`n proef inhoudt, dus kunnen ze daar tijdig afspraken over maken... Dingen zoals het vragen van water (dat de armen deden) is niet te plannen...
-
Juist niet. Je staat allemaal aan één kant en je filmt de andere kant op.
-
Juist niet. Je staat allemaal aan één kant en je filmt de andere kant op.
Dat bedoel ik dus..
-
persoon A --as-- persoon B
cam1< >cam2
cam3
Maar cam1 staat hier toch cam2 te filmen en andersom? Of werkt dit alleen bij wat closer-ups van de personen?
-
Maar cam1 staat hier toch cam2 te filmen en andersom? Of werkt dit alleen bij wat closer-ups van de personen?
Dat zijn de Close ups idd..1 en 2 close 3 gewoon totaal.. ze horen alleen naast elkaar te staan idd ::jaja::
-
Dat is ook een enorm schematische weergave. Je moet het iets drie-dimensionaler zien ;D
-
Al die uitleg over assen... nu ik het eindelijk begrijp kom ik erachter dat ik het al jaren goed doe ;D ;)
-
Al die uitleg over assen... nu ik het eindelijk begrijp kom ik erachter dat ik het al jaren goed doe ;D ;)
::ok:: Daan.... Op de MFD had ik ook geen klachten 8)
-
Ik heb nog wel een vraagje voor onze filmtechneuten. 8) Je hebt een bepaalde techniek waarbij het beeld stilstaat maar waarbij de camera als het ware door dat stilstaande 3D beeld zweeft. Om het een beetje duidelijker te maken: bij het introfilmpje 'Hond aan tafel' van 'Man bijt hond' wordt de techniek ook gebruikt dacht ik alhoewel je het effect niet zo goed ziet vind ik. Kijk hier... (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/ncrv/manbijthond/bb.20051018.rm?start=17:55&end=18:14.50)
Ik heb er wel eens iets van gezien op Dicovery Channel hoe het wordt opgenomen. Iets van een camera die in een halve circel rond het object opneemt. Maar ben vergeten hoe het precies werkt. Kunnen jullie uitleggen hoe dit werkt? ::joehoe::
-
Als dat echt goed wordt gedaan, zoals bijvoorbeeld bij The Matrix, dan gebeurt dat met zoveel camera's als je nodig hebt, die allemaal net naast elkaar staan.
Dat in combinatie met computeranimaties rondom de actie en computergegenereerde achtergrond vormt het hele beeld.
Volgens mij hebben ze bij Man bijt hond een iets andere techniek. Ik kan dat ding niet online kijken, want ik gebruik geen Real. Daar vormt het beeld ineens een soort 3D foto, als ik me niet vergis. Daarvoor maak je van elke laag binnen die foto een apart fotootje/filmpje en die plak je later allemaal over elkaar.
-
Ok thanks. ::ok::
Zelfde filmpje in wmv formaat vind je hier (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/ncrv/manbijthond/bb.20051018.asf) en dan start het rond 17 min 55 sec.
-
Als dat echt goed wordt gedaan, zoals bijvoorbeeld bij The Matrix, dan gebeurt dat met zoveel camera's als je nodig hebt, die allemaal net naast elkaar staan.
Dat in combinatie met computeranimaties rondom de actie en computergegenereerde achtergrond vormt het hele beeld.
Bullet Time. Voor het eerst in The Matrix toegepast (of daarvoor eigenlijk al in Max Payne, maar dit was een computerspel) en daarna eigenlijk in elke actiefilm die gemaakt is. Wordt inderdaad opgenomen met een hele hoop camera's die in een rondje staan, in een ruimte die helemaal groen is bekleed. Daarna wordt er in de montage dezelfde seconde beeld van elke camera achter elkaar gezet. Zo lijkt het alsof de camera beweegt, terwijl het beeld stil staat. Om het geheel af te maken wordt de groene achtergrond door middel van green screen veranderd in de plaats waar de rest van de actie-scène zich afspeelt.
In het filmpje van man bijt hond werkt het anders. Deze camera beweegt zich door een huis wat vol staat met stilstaande 2D-beelden. Hoe zit dit precies gedaan hebben weet ik eigenlijk niet...
-
Voor The Matrix werd het ook al gebruikt: http://en.wikipedia.org/wiki/Bullet_time
En de basis werd al gelegd door Muybridge (http://en.wikipedia.org/wiki/Eadweard_Muybridge) in 1872.
Ik zal dat MBH filmpje nog eens goed bekijken, volgens mij is het met clean plates gemaakt.
-
Hmm, extreem vervelend en irritant, je kan niet skippen in de stream. Ik ga hem niet 17 minuten laten lopen, ik kijk morgen wel gewoon op tv. Even kijken wanneer de herhaling is.
-
Hmm, extreem vervelend en irritant, je kan niet skippen in de stream.
Vreemd, mij lukt dat wel... :\'(
-
Vreemd, mij lukt dat wel... :\'(
ja gaat hier ook gewoon ::jaja::
-
ligt het aan mij of is het gewoon een gemis dat er bij de dialoog van Dolf en de raadsheer iets teveel gebruik wordt gemaakt van "over shoulder" er mist hier en daar toch nog een totaaltje. Ik zou zeggen: meer beeldvariatie jongens en meisjes
-
Vreemd, mij lukt dat wel... :\'(
Als ik hem naar 15 minuten zo versleep, blijft-ie staan bufferen. :/
-
ligt het aan mij of is het gewoon een gemis dat er bij de dialoog van Dolf en de raadsheer iets teveel gebruik wordt gemaakt van "over shoulder" er mist hier en daar toch nog een totaaltje. Ik zou zeggen: meer beeldvariatie jongens en meisjes
::jaja:: Mee eens.. Een "overshouldertje" is leuk.. niet teveel in mijn ogen ook ::jaja::
-
Misschien moesten we de productie van Oberon eens attent maken op dit topic... Kunnen ze nog wat van leren ;D
Nee, zonder gekheid, ze zouden er ideeën vandaan kunnen halen om het programma te verbeteren (en dan vooral cameratechnisch gezien tijdens proeven) maar ik vrees dat de montage voor deze serie al helemaal klaar is, toch? Niet dat onze adviezen nou zo ontzettend professioneel zijn, maar juist omdat wij de kijkers zijn die lekker onbevooroordeeld hun mening kunnen geven.
Maar Guikie en Daedalus, kunnen jullie niet net zo'n topic starten in andere forums van Realitynet? Ik vind het leuk en leerzaam, en interessant en... ::)
-
Ja, ik zat gisteren bij Big Brother ook al te denken, ze gaan echt bijna bij elke shotwissel over de as :D
-
Ja, ik zat gisteren bij Big Brother ook al te denken, ze gaan echt bijna bij elke shotwissel over de as :D
::rofl:: Das Big Brother, ik heb de hoop opgegeven ::jaja::
-
Maar ja, anders moeten ze maar één wand met camera's hebben. Zou ook een beetje het hele Big Brother idee onderuit halen.
-
:D Het Big Brother idee... Ja, daar zit wel iets in maar goed.. ook daar monteren ze :D
-
Voor The Matrix werd het ook al gebruikt: http://en.wikipedia.org/wiki/Bullet_time
Excuus... voor het eerst in een bioscoopfilm dan? ::hypocriet::
Ligt het aan mij of werd dit keer in Oberon meer met de hand gefilmd dan in, bijvoorbeeld, ER? Bijvoorbeeld toen Stella voor het eerst het kasteel in kwam zwiepte de camera toch wel een beetje. Niet zo mooi vind ik.
-
Excuus... voor het eerst in een bioscoopfilm dan? ::hypocriet::
Ligt het aan mij of werd dit keer in Oberon meer met de hand gefilmd dan in, bijvoorbeeld, ER? Bijvoorbeeld toen Stella voor het eerst het kasteel in kwam zwiepte de camera toch wel een beetje. Niet zo mooi vind ik.
:) Ik heb het niet gezien.. ik kijk eerst de aflevering en dan geef ik wel commentaar ::)
-
Man man man, ik word echt niet goed van die cameravoering/montage in Oberon. En dan ben ik dus gewoon een leek. Maar door al dat zwiepen, die snelle shots om het zogenaamd spannend te maken en het continue wisselen van camera verlies ik dus echt het overzicht over wat er nou gebeurt. Ik had bijvoorbeeld pas na een aantal minuten door, dat de kooi van Andreas niet op de grond stond maar bungelde. Het hindernisparcours werd me duidelijk tegen de tijd dat er gefinished werd. En dan zo'n picknick waarbij je de helft niet ziet. ::ohno::
Alles erg vlug vlug vlug, onduidelijk en chaotisch. Misschien word ik wel te oud (ben 25) voor zoiets en is dit meer gericht op 15 jarigen ofzo. Maar zoals het nu gaat, vind ik het zeer amateuristisch overkomen. Leuk voor een verslag van een vakantiekamp, maar toch niet voor zo'n serie als dit? Of zou het door Polen komen (gebrek aan stroom of cameramannen of weetikveel)?
Ben ik de enige die hie last van heeft? ???
-
Ja, dat van die kooi merkte ik ook. Als er nou direct na die eerste close een wijder shot was gekomen waarin je die kooi zag hangen, was het meteen duidelijk geweest. Ik zeg altijd maar, je kunt vaak niet expliciet genoeg zijn bij zulke dingen (net als die commercial van 'gratis prik in de supermarkt', is heel onduidelijk).
-
O, bij het eerste shot had ik eigenlijk wel door dat de kooi hing, nog voordat Andreas er in ging... :-X
-
De kooi van Andreas... was idd erg lastig te zien of hij hing of stond.. de grond stond vaak niet in het shot...
De proef met de catapult.. ik vond het maar :-\\ ik kon niet meer volgen wie nou waar stond en waar de ballen vandaan kwamen.. erg onduidelijk..
Verder weinig bijzondere dingen gezien.. misschien na de tweede keer kijken ofzo...
-
Ik weet ook niet wat het doel is van de montage. Het is gewoon onoverzichtelijk en irritant. Volgens mij vergeten ze gewoon dat er zoiets bestaat als een totaaltje. Enne, echt volgens mij ging alles wel wat langzamer in de middeleeuwen.
even een combi: manier van montage past niet bij het onderwerp?
-
Even een combi: manier van montage past niet bij het onderwerp?
Spannend maken, mag in mijn ogen soms op een andere manier idd
-
Ik had beeldruis :-\\ YAK...
en de camera mensen hadden net zoals vorige week glijmiddel in hun handen ofzo :-\\
-
Ik vond wederom het duel wat moeilijk in beeld gebracht. Ik raakte de tel kwijt hoeveel vragen men fout had. Ik dacht dat we al op drie zaten, maar dat was blijkbaar niet zo. Was duidelijker geweest als we gewoon zo drie touwen zagen, waarvan er af en toe één werd doorgehakt.
-
Ik vond wederom het duel wat moeilijk in beeld gebracht. Ik raakte de tel kwijt hoeveel vragen men fout had. Ik dacht dat we al op drie zaten, maar dat was blijkbaar niet zo. Was duidelijker geweest als we gewoon zo drie touwen zagen, waarvan er af en toe één werd doorgehakt.
Je doelt dat de shots teveel van voren waren?? ja.. ben ik wel met je eens... Ze hebben daar toch moeite mee.. of het is het spannings effect, maar het maakt je teveel in verwarring ::jaja::
-
Ja, je zag gewoon de stand niet. Ik wist wel dat Polly één vraag meer goed had, maar hoeveel ze allebei fout hadden bleef een raadsel.
-
Ik had beeldruis :-\\ YAK...
Dat dat je nu pas is opgevallen? Ik merk vooral bij de scenes tegen de groene achtergrond rond de ingang van het binnenplein dat er rond de lopende mensen een enorme blokkenruis zit, net alsof het een beetje teveel gecomprimeerd is. Maar verder valt mij niks op hoor.
-
Ik had zelfs een storing opeens van een hele milliseconde ofzo midden in de uitzending. :o
En verder ook erg veel ruis. :-\\
-
Dat dat je nu pas is opgevallen? Ik merk vooral bij de scenes tegen de groene achtergrond rond de ingang van het binnenplein dat er rond de lopende mensen een enorme blokkenruis zit, net alsof het een beetje teveel gecomprimeerd is. Maar verder valt mij niks op hoor.
Nou nu pas opvallen niet.. maar het was deze keer enorm extreem.. heeft denk ik beetje te maken met de hoogte waarop ze zijn... Ach.. het kan niet altijd goed zijn :)
-
Ik had zelfs een storing opeens van een hele milliseconde ofzo midden in de uitzending. :o
Een milliseconde? Er zitten toch maar 24 frames in een seconde wat neerkomt op ongeveer 42ms per frame, of zit ik nu fout?
-
Een milliseconde lijkt me erg kort.
Met ons systeem staat één frame 40 ms, dus één field 20 ms. 1 ms zou dus 1/40ste frame zijn. Kan uiteraard, maar da's zo weinig...
-
Een milliseconde? Er zitten toch maar 24 frames in een seconde wat neerkomt op ongeveer 42ms per frame, of zit ik nu fout?
25 frames, 50 fields. 24 fps is alleen bij bioscoopfilms.
-
25 frames, 50 fields. 24 fps is alleen bij bioscoopfilms.
Ahja, even verward door de DVD recorder... maar van 0 t/m 24 is idd 25. ;)
Maar een field is een half frame dan ofzo?
-
Ja, een frame bestaat uit twee fields. Zeg maar interlaced.
-
Beetje overdrijven mag toch wel? ::) Ik had een flinke storing heel even... ::niet-ok::
-
Maar verder valt mij niks op hoor.
Dan kijk je teveel naar Veronica/Yorin/RTL7 ::rofl:: in mijn ogen de 'uitvinders' van die actieshots. In elk geval noemden wij het vroeger Veronica-actie als er iets zogenaamd spannend werd gemaakt door hele snelle shotwisselingen en wiebelende camera's. Iets wat bij wijze van spreken stil stond werd zo nog een sneltrein. Daar ben je vast enorm aan gewend geraakt... ::tandpastasmiley::
-
Dan kijk je teveel naar Veronica/Yorin/RTL7 ::rofl:: in mijn ogen de 'uitvinders' van die actieshots. In elk geval noemden wij het vroeger Veronica-actie als er iets zogenaamd spannend werd gemaakt door hele snelle shotwisselingen en wiebelende camera's. Iets wat bij wijze van spreken stil stond werd zo nog een sneltrein. Daar ben je vast enorm aan gewend geraakt... ::tandpastasmiley::
Of dat, of ik kijk niet zo kritisch naar de beelden. ;)
-
Of dat, of ik kijk niet zo kritisch naar de beelden. ;)
Ja, in dat geval ben ik gewoon een zeikwijf! ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
-
Ja... Viel deze uitzending weerop dat de cameramensen moe waren.. trilllll
Verder vond ik de proef opnieuw onduidelijk.. ik haalde er niet uit wie wie was totdat die stem zijn.. dat die griet bijna raak sloeg.. een shot van de helmen op was leuk geweest ::jaja::
-
Ja, wie wie was was onduidelijk. Daarentegen vind ik het wel al verbeterd. Nu ineens een voice-over "Polly moet haar eerste kaart nog leggen". Dat maakte het wel duidelijk, alhoewel die opdracht al zo duidelijk was, het enige dat miste was een goed shot op de rij voorbeeldkaarten.
Ook de close up op het vallende plaatje na het vertrek van... van wie ook alweer? We zagen dat maar één keer zo. Enfin, dat was ook goed.
-
Misschien luisteren ze wel naar onze kritieken :P
Nee.. het was wel beter.. maar steady niet :-\\
-
Nee, maar aan het materiaal kunnen ze niks meer veranderen. Dus als ze dan luisteren, blijft dat nou eenmaal zo.
Misschien leuk als ze een hint geven dat ze inderdaad naar ons luisteren. Dat de voice-over ineens een bepaald woord gebruikt. Bijvoorbeeld 'ergo' in plaats van 'dus'.
"Stella verloor het duel, ergo ze moet de ketting voortaan laten liggen." Bijvoorbeeld. :D
-
Nee, maar aan het materiaal kunnen ze niks meer veranderen. Dus als ze dan luisteren, blijft dat nou eenmaal zo.
Misschien leuk als ze een hint geven dat ze inderdaad naar ons luisteren. Dat de voice-over ineens een bepaald woord gebruikt. Bijvoorbeeld 'ergo' in plaats van 'dus'.
"Stella verloor het duel, ergo ze moet de ketting voortaan laten liggen." Bijvoorbeeld. :D
Is te ingewikkeld voor het TROS-publiek... ;) :-X
-
Onder de noemer 'Middeleeuws taalgebruik'.
-
:o bij de uitleg van de proef om leven en dood... Huub close in beeld!! TOTAAL uit Focus leek het wel ::ohno:: daarna terug op die camera terwijl hij naar totaal shot ging :o Weer uit focus ::ohno:: ... verder :) Ging het wel geloof ik ::jaja::
-
Oh, dat heb ik niet gezien. Ik heb maar een klein schermpje en onze kabelmaatschappij is al tevreden met 15% ontvangst, dus of dingen wel of niet scherp zijn, geen idee.
-
Het was vandaag echt heel erg slecht ::jaja:: Ik denk dat de Editor ziek was ofzo... ::ohno:: En de focusringen van de lenzen op de camera`s waren ook stuk ::jaja:: ik heb 1 scherp shot gezien geloof ik ::ohno:: ::ohno:: ... t word met de week slechter ::jaja::